ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان مگنایت معرفی شد؛ ارزانترین کراس‌اووری ژاپنی ها برای بازار هند

تیرماه گذشته بود که نیسان با رونمایی از کانسپتی به نام مگنایت (Magnite)، تمایل خود را برای ورود به بازار کراس‌اوورهای کوچک اقتصادی نشان داد. حال با گذشت تقریبا سه ماه، خودروساز ژاپنی نسخه تولیدی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تیرماه گذشته بود که نیسان با رونمایی از کانسپتی به نام مگنایت (Magnite)، تمایل خود را برای ورود به بازار کراس‌اوورهای کوچک اقتصادی نشان داد. حال با گذشت تقریبا سه ماه، خودروساز ژاپنی نسخه تولیدی از این اتومبیل مفهومی را برای عرضه در بازار هند معرفی کرده است.

کانسپت نیسان مگنایت
نسخه تولید انبوه نیسان مگنایت

مگنایت با طولی کمتر از 4 متر، کوچک‌ترین کراس‌اوور تولیدی نیسان محسوب می‌شود. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، نام Magnite از ترکیب دو کلمه انگلیسی magnetic و ignite - به ترتیب به معنای «مغناطیسی» و «روشن کردن» - خلق شده است. به گفته نیسان، دلیل استفاده از کلمه magnetic طراحی و خصوصیاتی هستند که باعث جذب مشتریان به سمت این خودرو خواهند شد. کلمه ignite هم نشان‌دهنده آن است که مگنایت آغازگر دوره‌ای جدید در هند خواهد بود.

از لحاظ طراحی، نسخه تولیدی مگنایت تا حد بسیار زیادی به مدل مفهومی وفادار باقی مانده و به لحاظ کلی، پیکره آن تغییرات چندانی نداشته است. اما در جزئیات شاهد تغییراتی هستیم و بخش‌هایی مثل جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب و همچنین چراغ‌های اصلی اکنون ساختار ساده‌تری پیدا کرده‌اند.

کانسپت نیسان مگنایت
نسخه تولید انبوه نیسان مگنایت

در داخل کابین از داشبوردی نسبتا ساده استفاده شده که با توجه به اقتصادی بودن مگنایت، این مساله کاملا قابل توجیه است. البته دریچه‌های شش ضلعی مربوط به سیستم تهویه، کمی داشبورد را از آن حالت یکنواختی خارج کرده‌اند.

نیسان می‌گوید مگنایت از نظر فضای داخلی در کلاس خود بهترین است

قسمت میانی داشبورد مگنایت میزبان یک نمایشگر 8 اینچی است. جالب آنکه این نمایشگر یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت خودرو از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. در زیر نمایشگر هم دکمه‌های مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار دارند.

با وجود اینکه مگنایت اتومبیلی اقتصادی و ارزان‌قیمت به شمار می‌رود، نیسان برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایشگر 7 اینچی TFT در پشت فرمان سه‌شاخه بهره گرفته و وظیفه روشن کردن موتور را به استارت دکمه‌ای سپرده است. علاوه‌بر این‌ها، مگنایت از زیرآرنجی بین دو صندلی و شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی نیز سود می‌برد.

تازه‌ترین کراس‌اوور نیسان بر مبنای پلتفرم CMF-A توسعه یافته است. شاید بدانید رنو ترایبر هم بر اساس این پلتفرم تولید می‌شود. نیروبخش این کراس‌اوور کوچک ژاپنی یک موتور 1 لیتری توربوشارژ با 95 اسب بخار قدرت است که در همکاری با گیربکس CVT چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند.

اما مدل پایه از نیسان مگنایت با موتور 1 لیتری تنفس طبیعی به فروش خواهد رسید. این موتور 70 اسب بخار قدرت داشته و احتمالا با گیربکس 5 سرعته دستی ترکیب خواهد شد.

ناگفته نماند ارتفاع مگنایت از زمین 205 میلی‌متر اعلام شده؛ این خودرو به سیستم‌هایی چون دستیار شروع حرکت در سربالایی، دوربین 360 درجه و کروز کنترل مجهز است. هر چند در رابطه با قیمت این کراس‌اوور ریزجثه فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، ولی برخی نشریات هندی قیمت پایه‌ آن را حدود 500 هزار روپیه (تقریبا 6800 دلار) تخمین می‌زنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فروش مگنایت از اوایل سال آینده در هندوستان آغاز خواهد شد. نیسان قصد دارد به‌تدریج این خودرو را در سایر کشورها نیز عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۶ آبان ۱۳۹۹

    جالبه واقعا از پژو ۴۰۵ هم ارزون تره
    چقد ما بدبختیم

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۵ آبان ۱۳۹۹

    فکرمی کنم قیمت را اشتباه نوشته اید، چنین قیمتی امکان نداره

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۹

      از نظر ما هم خیلی بعیده که با چنین قیمتی به فروش برسه، در هر حال پیش بینی یکی از سایتای مطرح هندی این رقمه

  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۵ آبان ۱۳۹۹

    ۶۸۰۰ دلار جدا ?روزی یکی از خودروسازهای ما گفت پراید ۶۰۰۰ دلار تو خارج فروخته میشه با دلار تو ایران قیمت پایینی داریم عرضه میکنیم

  • linkin park
    linkin park | ۵ آبان ۱۳۹۹

    مفت نمی ارزه. قطعا پراید از این سرتره...

  • badboy0098
    badboy0098 | ۵ آبان ۱۳۹۹

    خوشبحال هندیا
    خدایا نمیشد حداقل ما تو هند به دنیا اومده بودیم !

مطالب پیشنهادی