ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش‌نویس قانون یوان دیجیتال رمرزاهای پایدار دیگر را محدود می‌کند

بانک مرکزی چین (PBOC) پیش نویس قانون یوان دیجیتال را آماده کرده که در آن دیگر ارزهای دیجیتال پایدار مبتنی یوان هدف گرفته شده‌اند. چین از مدتی قبل آزمایش یوان دیجیتال را به عنوان راهکاری برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴

بانک مرکزی چین (PBOC) پیش نویس قانون یوان دیجیتال را آماده کرده که در آن دیگر ارزهای دیجیتال پایدار مبتنی یوان هدف گرفته شده‌اند.

چین از مدتی قبل آزمایش یوان دیجیتال را به عنوان راهکاری برای تقویت بانکداری دیجیتال شروع کرده و ماه گذشته برای ترغیب شهروندان به استفاده از یوان دیجیتال  ۱.۵ میلیون دلار از این رمزارز را به شهروندانش اهدا کرد. این کشور حالا پیش نویس قانونی را آماده کرده که با رسمیت بخشیدن به یوان دیجیتال سازمان‌ها و افراد را از توسعه یا عرضه ارزهای پایدار دیگر منع می‌کند:

«رنمینبی (RMB) ارز رسمی جمهوری خلق چین است و شامل فرم‌های دیجیتال و فیزیکی می‌شود. هیچ واحد یا فردی حق تولید یا فروش توکن، کوپن یا توکن‌های دیجیتال برای جایگزینی RMB در گردش را ندارد.»

این ممنوعیت ظاهرا ارزهای پایدار مبتنی یوان را هدف قرار داده اما می‌تواند دیگر ارزهای دیجیتال را هم در صورت تهدید محسوب شدن هدف بگیرد. دلیل این ممنوعیت نگرانی از دشوار بودن مدیریت رمزارزهایی است که از سوی بخش خصوصی ارائه خواهند شد. این قانون ماه آینده به همه پرسی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب نهایی ممکن است مانع انتشار رمزارزهایی نظیر لیبرا شود که توسط فیسبوک توسعه یافته است.

چین امیدوار است یوان دیجیتال را تا پیش از بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی عرضه کند و در این راستا آزمایش‌های گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده که در آخرین مورد به حدود ۴۷۵۰۰ شهروند خوش شانس ۲۰۰ یوان دیجیتال اهدا شد. مقامات مالی این کشور طرح‌های مشابه را در دیگر مناطق چین با هدف بررسی کاربردپذیری و آشنایی شهروندان با ارز دیجیتال انجام خواهند داد.

گسترش یوان دیجیتال جدای از مزایای فراوان برای بانکداری مدرن نظیر نقل و انتقال سریعتر وجوه به مقامات اجازه می‌دهد نظارت بیشتری را روی تراکنش‌ها داشته و مبادلات مشکوک را ساده‌تر و سریعتر شناسایی کنند. یکی دیگر از اهداف پکن ایفای نقش به عنوان رهبر ارزهای دیجیتال در دنیاست که گمان می‌رود طی سال‌های آینده از سوی دولت‌های بسیاری مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۴ آبان ۱۳۹۹

    خیلی خوبه ، پول کاغذی باید زودتر حذف بشه و امور مالی بر پایه اپلیکیشن و دیجیتال انجام بشه

مطالب پیشنهادی