ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر OLED با تراکم ۱۰ هزار PPI ساختند

سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه استنفورد از توسعه نمایشگر OLED با تراکم ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ برای هدست‌های واقعیت مجازی خبر دادند. نمایشگر جدید سامسونگ و دانشگاه استنفورد کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه استنفورد از توسعه نمایشگر OLED با تراکم ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ برای هدست‌های واقعیت مجازی خبر دادند.

نمایشگر جدید سامسونگ و دانشگاه استنفورد کیفیت بسیار بهتری در مقایسه با نمایشگرهای هدست‌های واقعیت مجازی فعلی ارائه کرده و پیش‌بینی می‌شود مشکل نمایان شدن فاصله بین پیکسل‌ها (Screen Door) را در بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی رفع کند.

نمایشگر مورد بحث با تراکم ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ پیشرفت فوق العاده‌ای به شمار می‌رود. برای مقایسه، بسیاری از موبایل‌ها از جمله گوشی‌های پرچمدار حداکثر تراکم ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کنند که تقریباً کمتر از یک درصد نمایشگر جدید سامسونگ و استنفورد است.

این نمایشگر OLED از غشاهای نازکی برای تابش نور سفید از بین لایه‌های بازتاب دهنده استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها نقره‌ای و دیگری از جنس فلز بازتاب دهنده با موج‌هایی در مقیاس نانو است. این کار به برخی از رنگ‌ها اجازه عبور از پیکسل‌ها و در نتیجه دستیابی به تراکم پیکسل بسیار بیشتر در مقایسه با نمایشگرهای RGB OLED گوشی‌ها می‌دهد.

OLED که کوتاه شده عبارت «دیودهای نوردهنده ارگانیگ» است، یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود برای نمایشگرها بوده و در بسیاری از محصولات برقی مصرفی از جمله موبایل، تلویزیون، تبلت و غیره به کار می‌رود.

سامسونگ می‌گوید در حال توسعه نمایشگر «فول سایز» با استفاده از فناوری تراکم ۱۰ هزار پیکسل در هر اینچ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alex
    alex | ۶ آبان ۱۳۹۹

    شت خیلیه

  • Phone
    Phone | ۵ آبان ۱۳۹۹

    درود بر سامسونگ! واقعا نمایشگرهای سامسونگ بی نظیرن!

مطالب پیشنهادی