ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توافق ۴ کشور اروپایی با آمریکا برای عدم استفاده از تجهیزات چینی در زیرساخت 5G

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی از امضای بیانیه‌های امنیت 5G از سوی ۴ کشور اروپایی شامل «اسلواکی»، «کوزوو»، «مقدونیه شمالی» و «بلغارستان» خبر داده است. این چهار کشور یک متن بسیار شبیه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی از امضای بیانیه‌های امنیت 5G از سوی ۴ کشور اروپایی شامل «اسلواکی»، «کوزوو»، «مقدونیه شمالی» و «بلغارستان» خبر داده است.

این چهار کشور یک متن بسیار شبیه به یکدیگر را امضا کرده‌اند. این اعلامیه‌ها تحت برنامه «شبکه پاک» دولت واشنگتن که در آگوست سال جاری میلادی برای پوشش دادن اپراتورها، اپ استورها، رایانش ابری و کابل‌های زیر دریا معرفی شد، اعلام شده‌اند.

در یکی از این بیانیه‌ها متن زیر به چشم می‌خورد:

«جمهوری اسلواکی و ایالات متحده آمریکا برای ترویج شبکه 5G مناسب، به این موضوع اعتقاد دارند که ارزیابی دقیق تامین‌کنندگان و زنجیره تامین باید تحت حاکمیت قانون، محیط امن، شیوه‌های اخلاقی تامین و مطابقت تامین‌کننده با استانداردهای امنیتی صورت بگیرد.»

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، «مایک پمپئو» در گذشته ادعا کرده بود که هواوی با استفاده از نورآوری‌ها و اعتبار شرکت‌های مطرح آمریکایی و خارجی فعالیت می‌کند، البته این اولین باری نیست که دولت واشنگتن چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند، با این حال مدارکی برای آن‌ها ارائه نکرده است.

دولت آمریکا از ماه آگوست تا به امروز اعلام کرده که بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را در شبکه‌های خود ممنوع کرده‌اند که در این میان می‌توان به بریتانیا اشاره کرد که بزرگترین گروه مخابراتی آن هم اکنون با نوکیا همکاری می‌کند. علاوه بر این کشور، سوئد نیز استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع کرده است.

هواوی همزمان با پیوستن این چهار کشور به توافقنامه‌های آمریکا، گزارش مالی سه ماهه سوم خود را منتشر کرد که از افزایش ۱۰ درصدی درآمد آن خبر می‌دهد که در مقایسه با رشد ۲۴ درصدی سال گذشته میلادی کمتر است. با وجود چنین موضوعی، این کمپانی چینی با وجود تحریم‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

سازمان داده‌ها و هوش مصنوعی عربستان اخیرا یک توافقنامه همکاری با هواوی امضا کرده تا «برنامه ملی توسعه توانایی هوش مصنوعی» را انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ آبان ۱۳۹۹

    از سوی ۴ کشور زیر پونزی اروپایی

  • آریا
    آریا | ۵ آبان ۱۳۹۹

    آفرین . دست کثیف چین رو از دنیا باید کوتاه کرد

  • Nnb
    Nnb | ۵ آبان ۱۳۹۹

    از دید برخی، متاسفانه
    و از دید برخی دیگر،خوشبختانه
    قدرت اقتصادی چین روز‌ به روز در حال افرایش هست و امریکا تحمل اینکه حایگاه اول در دنیا رو از دست بده ندارِ
    در کل برای مصرف کننده رقابت اقتصادی سالم
    افزایش کیفیت و کاهش قیمت را در پی دارد!

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۵ آبان ۱۳۹۹

      چین بخاطر جمعیتی که داره بالاخره تبدیل به بزرگترین اقتصاد دنیا میشه که البته به قول یکی از اقتصاددان های دانشگاه هاروارد معنی خاصی نداره. برای مقایسه اقتصاد هند دو برابر از روسیه بزرگتره ولی تاثیرگذاری روسیه در هر زمینه ای بالاتر از هنده.
      برای آمریکا مسئله عدم برتری تکنولوژیکی و سیاسی و قدرت نرم چین هست.

    • draius
      draius | ۵ آبان ۱۳۹۹

      از کارگرای چینی مثل برده کار کشیدن. نقض حقوق معنوی شرکتای دیگه و کپی کردن کارشون از طرف شرکتای چینی رقابت سالمه ؟ :)

مطالب پیشنهادی