ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خداحافظی خودروهای 5 ستاره با بازار ایران

به تازگی تازه ترین ارزشیابی کیفی محصولات خودروسازان کشور منتشر منتشر شده و براساس آن برخلاف روند چند سال گذشته، هیچ محصول با کیفیت (5 ستاره ای) توسط خودروسازان تولید نمی شود، چرا که ظاهرا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۰

به تازگی تازه ترین ارزشیابی کیفی محصولات خودروسازان کشور منتشر منتشر شده و براساس آن برخلاف روند چند سال گذشته، هیچ محصول با کیفیت (5 ستاره ای) توسط خودروسازان تولید نمی شود، چرا که ظاهرا روند تولید خودروهایی نظیر پژو 2008، سیتروئن سی 3 یا سوزوکی ویتارا متوقف شده است و سایر خودروهای تولیدی نیز در بهترین حالت موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده اند.

بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام شده در شهریور ماه 99 در گروه خودروهای سبک پنج خودرو سواری توانستند چهار ستاره کیفی و همچنین ۲۸ خودرو سواری و وانت سه ستاره کیفی به خود اختصاص دهند.

براساس این گزارش که توسط اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت و معدن و تجارت منتشر شده است در شهریور ماه امسال در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت و لیست قیمتی یک وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران خودرو دیزل با دریافت ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این بخش به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که طی چند سال گذشته روند ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی کشور متناسب با سطح قیمتی آن ها اعلام شده است و براین اساس گاها کیفیت یک خودرو دو ستاره گران قیمت، از یک خودرو سه ستاره ارزان قیمت بالاتر ارزیابی شده اما در نهایت مسئولان تصمیم  گرفتند تا جداول امتیازی خود را متناسب با قیمت تنظیم نمایند.

آنچه واضح است اینکه در پی وضع تحریم های دوسال گذشته، صنعت خودروسازی کشورمان چه در زمینه کمی (تیراژ) و چه در زمینه کیفی دچار مشکل شده است و حضور چشمگیر خودروهای سه ستاره قدیمی در جداول ارزیابی کیفی نیز شاهدی بر همین مدعاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alex densin
    alex densin | ۶ آبان ۱۳۹۹

    سلام خودروهای با کیفیت ع*ن ایرانی به بازار?

  • hosseinbu1000
    hosseinbu1000 | ۵ آبان ۱۳۹۹

    آخی
    هیوندای
    سوزوکی
    اشکودا
    مازاراتی رفت

مطالب پیشنهادی