ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تا سال ۲۰۲۵ پلاستیک را از بسته‌بندی محصولات خود حذف می‌کند

مسائل زیست محیطی بیش از گذشته مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته و گوگل امروز از برنامه بزرگ خود برای حذف پلاستیک از بسته‌بندی محصولاتش پرده برداشت. بخش سخت افزار گوگل از سال ۲۰۱۶ تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

مسائل زیست محیطی بیش از گذشته مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته و گوگل امروز از برنامه بزرگ خود برای حذف پلاستیک از بسته‌بندی محصولاتش پرده برداشت.

بخش سخت افزار گوگل از سال ۲۰۱۶ تا به امروز بخش بزرگی از پلاستیک مورد استفاده در بسته‌بندی محصولات خود را حذف کرده و اغلب از کارتن در آن‌ها استفاده می‌کند. با این وجود امروزه پلاستیک یکبار مصرف زیادی در این جعبه‌ها به چشم می‌خورد که شامل پوشش محافظ گوشی، گیره‌های کوچک برای نگهداری کابل‌ها و پلاستیک بخش بیرونی جعبه می‌شود.

امروز گوگل اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ به صورت کامل پلاستیک را از بسته‌بندی بخش سخت افزار خود حذف می‌کند. جعبه این محصولات تا سال ۲۰۲۵ بدون پلاستیک و کاملا قابل بازیافت خواهند بود. این کمپانی گفته:

«ما به عرضه و ارسال محصولات تولیدی توسط بخش سخت افزار گوگل به مشتریان خود بدون تولید کربن ادامه می‌دهیم. ما می‌خواهیم در این زمینه یک قدم بیشتر برداریم و مطمئن شویم که جعبه محصولات پایدار و قابل بازیافت هستند. بنابراین تا سال ۲۰۲۵ بسته‌بندی محصولات فاقد پلاستیک خواهند بود به صورت کامل می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد.

ما از سال ۲۰۱۶ استفاده از پلاستیک را در بسته‌بندی محصولات خود کاهش داده‌ایم، با این حال برای تحقق هدف جدید خود کار زیادی باید انجام دهیم. برای رسیدن به این هدف، باید مواد جایگزین و قابل بازیافت پیدا کنیم که همچنان قادر به محافظت از محصولات ما باشد. برای این کار باید با تامین‌کنندگان و آزمایشگاه‌ها همکاری کنیم و یافته‌های خود را با فعالان به اشتراک بگذاریم.»

گوگل

این تنها برنامه گوگل برای پایداری محصولات سخت افزاری نیست و همانطور که می‌دانیم، این کمپانی برای ساخت بسیاری از محصولات خود از مواد قابل بازیافت استفاده می‌کند که برای مثال می‌توان به اسپیکرهای «Nest Mini» و «Nest Audio» اشاره کرده که از پارچه بهره می‌برند. قاب‌های پارچه‌ای گوشی‌های این شرکت نیز دارای چنین جنسی هستند. برای ساخت کروم کست جدید نیز از ۵۰ درصد پلاستیک بازیافتی استفاده شده است.

این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ علاوه بر حذف پلاستیک از بسته‌بندی محصولات خود، تا ۵۰ درصد پلاستیک مورد استفاده در محصولات سخت افزاری خود را جایگزین مواد تجدیدپذیر یا بازیافتی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی