ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آموزش مجازی ناشی از کرونا محبوبیت کروم‌بوک‌ها را افزایش داده است

دنیاگیری ویروس کرونا که کلاس‌های درسی در بسیاری از کشورهای دنیا را مجازی کرده، به افزایش فروش کروم بوک‌ها کمک کرده است. به گزارش خبرگزاری CNBC، کروم بوک‌ها ارزان‌تر از کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

دنیاگیری ویروس کرونا که کلاس‌های درسی در بسیاری از کشورهای دنیا را مجازی کرده، به افزایش فروش کروم بوک‌ها کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری CNBC، کروم بوک‌ها ارزان‌تر از کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک‌های اپل بوده و استفاده از برنامه Google Classroom با آن‌ها آسان‌تر است. بسیاری از معلمان و دانش آموزان در ایالات متحده از این برنامه تحت وب برای کلاس‌های درسی مجازی استفاده می‌کنند.

بر اساس برآوردهای شرکت تحقیقاتی IDC، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، تولیدکنندگان لپ تاپ حدود ۹ میلیون نوت بوک مجهز به سیستم عامل کروم صادر کرده‌اند که ۹۰ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش داشته است. ۱۱ درصد از کل PC‌های صادر شده در سه ماهه سوم امسال به کروم بوک‌ها اختصاص دارد.

برخی از مدارس ایالات متحده برای دانش آموزان کروم بوک خریداری کرده و به کمک شبکه‌های اجتماعی دانش آموزان را به دریافت آن‌ها تشویق کردند. والدین نیز خرید کروم بوک‌ها را به دلیل قیمت مقرون به صرفه و استفاده آسان برای کودکان خود ترجیح داده اند. آنطور که در گزارش آمده خانواده‌ها می‌توانند یک کروم بوک لنوو ریفربیش شده را با قیمت ۲۰۰ دلار و کروم بوک نو با مارک HP را با قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای کودکان خود بخرند.

محبوبیت کروم بوک‌ها بین شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز افزایش یافته است و تعدادی از شرکت‌های بزرگ آن‌ها را برای کارمندان خود خریداری کرده‌اند. چند روز قبل شرکت Parallels از عرضه نرم افزار جدیدی خبر داد که به کاربران اجازه دسترسی به ویندوز از محیط سیستم عامل کروم به کمک ماشین مجازی را می‌دهد.

«سوندار پیچای»، مدیرعامل گوگل آوریل سال جاری میلادی (یعنی در اوایل شیوع ویروس کرونا) از افزایش تقاضای شدید برای کروم بوک‌ها خبر داد.

کاربران حاضر به پرداخت قیمت بیشتر برای خرید کروم بوک با سخت افزار بهتر و نمایشگر لمسی هستند. «Jitesh Ubrani»، تحلیلگر ارشد IDC می‌گوید میانگین قیمت فروش یک کروم بوک در سه ماهه دوم سال جاری ۳۲۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ (زیر ۳۰۰ دلار)، افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی