ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TSMC چیپست A15 Bionic اپل را با فرایند N5P تولید می‌کند

تراشه A14 Bionic که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته، با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید شده و حالا انتظار می‌رود چیپست A15 Bionic توسط همین شرکت و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تراشه A14 Bionic که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته، با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید شده و حالا انتظار می‌رود چیپست A15 Bionic توسط همین شرکت و با فرایند N5P به تولید برسد.

تراشه A14 Bionic در مقایسه با نسل گذشته خود پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و A15 Bionic نیز چنین موضوعی را تجربه خواهد کرد. این پردازنده که انتظار می‌رود در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ در سال آینده میلادی مورد استفاده قرار بگیرد، با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید نمی‌رسد و باید منتظر استفاده از فرایند N5P شرکت TSMC برای ساخت آن‌ها باشیم.

طبق گزارش جدید، چیپست A15 Bionic روی نود N5P کمپانی TSMC به تولید می‌رسد که یکی از فرایندهای پردازنده‌های ۵ نانومتری محسوب می‌شود. TSMC در گذشته اعلام کرده بود که سه نوع از نود ۵ نانومتری را تولید می‌کند که به ترتیب عادی، ۵ نانومتری پلاس و فرایند بهبودیافته ۵ نانومتری خواهند بود که انتظار می‌رود مورد آخر، فرایند N5P مورد استفاده برای A15 Bionic باشد.

کمپانی TSMC

در این گزارش جدید به تاریخ تولید انبوه چیپست A15 Bionic نیز اشاره شده و باید منتظر شروع ساخت آن از سه ماهه سوم ۲۰۲۱ باشیم. با توجه به این موضوع، احتمالا شاهد تاخیر در عرضه نسل آینده آیفون نخواهیم بود.

علاوه بر نود N5P، در این گزارش به دریافت سفارش‌ پردازنده‌های ۲ نانومتری از سوی TSMC‌ نیز اشاره شده که اگرچه نام شرکت‌ها در آن به چشم نمی‌خورد، اما احتمالا اپل یکی از مشتریان آن‌ها باشد.

در حالی که TSMC پردازنده‌های اپل را تولید می‌کند، سامسونگ با یک قرارداد ۸۵۰ میلیون دلاری وظیفه تولید چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم 5G اسنپدراگون X60 را برعهده گرفته است. با توجه به روند کنونی بازار، انتظار می‌رود TSMC در دریافت سفارش‌ها در آینده سامسونگ را شکست دهد، با این حال شاید رقیب کره‌ای سال آینده از فناوری متفاوتی رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی