ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل گلس با پنل microLED سونی در نیمه اول ۲۰۲۲ معرفی می‌شود

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر ورود اپل به دنیای واقعیت افزوده و مجازی با محصولات جدید هستند که بر اساس اطلاعات اخیر، انتظار می‌رود اپل گلس در نیمه اول ۲۰۲۲ از راه برسد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر ورود اپل به دنیای واقعیت افزوده و مجازی با محصولات جدید هستند که بر اساس اطلاعات اخیر، انتظار می‌رود اپل گلس در نیمه اول ۲۰۲۲ از راه برسد.

گوگل گلس یا عینگ گوگل اولین محصول در این نوع محسوب می‌شود که می‌توانست جایگزین گوشی‌های هوشمند شود، با این حال قیمت ۱۵۰۰ دلاری آن مانع از چنین کاری شد و گوگل آن را تبدیل به محصولی برای سازمان‌ها و مراکز بهداشتی کرد. حالا انتظار داریم اپل گلس هیجان این بخش را افزایش دهد.

به تازگی موسس «Display Search» به نام «راس یانگ» در توییت‌هایی جزئیاتی از عینک‌های واقعیت افزوه و مجازی اپل منتشر کرده است. اپل گلس به پنل‌های ۰.۵ اینچی سونی با رزولوشن ۹۶۰ در ۱۲۸۰ پیکسل مجهز می‌شود و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد. طبق این توییت‌ها، اپتیک سونی تنها برای واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سونی در زمینه ساخت نمایشگرهای کوچک برای هدست‌ها تجربه دارد که می‌توان به پلی استیشن VR و نمایشگر سه بعدی شخصی اشاره کرد.

اپل گلس

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارش‌ها درباره عینک هوشمند اپل هستیم. در گذشته افشاگر معروف، «جان پروسر» به استفاده از اسکنر LiDAR در اپل گلس اشاره کرده بود که می‌تواند عملکرد این محصول در زمینه واقعیت افزوده را افزایش دهد. اپل اخیرا از این اسکنر در مدل‌های پرو آیفون ۱۲ استفاده کرده است.

انتظار می‌رود نسل اول اپل گلس برای پردازش کارها به آیفون نیاز داشته باشد و در نسل‌های بعدی این کمپانی بتواند با تغییر طراحی یا پیشرفت در توسعه قطعات موردنیاز، قدرت پردازشی موردنیاز را درون این محصول قرار دهد.

به نظر می‌رسد اپل تنها از اسکنر LiDAR در این محصول خود استفاده می‌کند و شاهد قرارگیری دوربین دیگری در آن نخواهیم بود چرا که حریم شخصی افراد را زیرسوال می‌برد. گفته می‌شود سیستم عامل «Starboard» به کاربران اجازه می‌دهد که توسط ژست‌های حرکتی، اپل گلس را کنترل کنند. انتظار می‌رود اسکنر LiDAR امکان اسکن کدهای QR را نیز برای کاربران فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی