ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا تاریخ اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون را ۲۴ آبان اعلام کرد

ناسا پس از تأخیرهای پی‌درپی سرانجام تاریخ اولین پرواز عملیاتی کپسول کرو دراگون را تعیین کرد. ناسا اعلام کرد چهار فضانورد بوسیله کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

ناسا پس از تأخیرهای پی‌درپی سرانجام تاریخ اولین پرواز عملیاتی کپسول کرو دراگون را تعیین کرد.

ناسا اعلام کرد چهار فضانورد بوسیله کپسول کرو دراگون شرکت اسپیس ایکس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهند شد. این مأموریت که Crew-1 نام دارد، اولین مأموریت عملیاتی کپسول کرو دراگون و دومین مأموریت سرنشین دار آن به شمار می‌رود. این کپسول بوسیله راکت فالکن ۹ از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.

«مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins)، «ویکتور گلاور» (Victor Glover) و «شنون واکر» (Shannon Walker)، فضانوردان ناسا به همراه «سوئیچی ناگوچی» (Soichi Noguchi)، فضانورد آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) فضانوردان انتخاب شده برای مأموریت Crew-1 هستند و پس از گذراندن ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازخواهند گشت.

اولین مأموریت سرنشین دار کرو دراگون به نام Demo-2 خرداد ماه امسال انجام شد و «باب بهنکن» (Bob Behnken) و «داگلاس هرلی» (Doug Hurley) فضانوردان ناسا برای اولین بار با دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند و ۶۲ روز را در آن سپری کردند.

مأموریت Crew-1 ابتدا قرار بود ۹ شهریور (۳۰ اوت) انجام شود، اما تأخیرهای پی در پی مانع از پرتاب شدند. ناسا پس از چند بار تغییر تاریخ پرتاب به خاطر مشکلات فنی و لجستیک، سرانجام اواخر آبان را به عنوان تاریخ انجام این مأموریت اعلام کرد. ناسا اضافه کرد که انجام این مأموریت به منظور رفع مشکل در ژنراتورهای گاز موتور مرحله اول راکت فالکون ۹ به این تاریخ موکول شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فضانوردان پس از سفری ۱۹ ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رسید و به«سرگئی رژیکوف» (Sergey Ryzhikov) و «سرگئی کود-سورچکوف» (Sergey Kud-Sverchkov)، فضانوردان روسیه و «کیت روبینز» (Kate Rubins)، فضانورد ناسا ملحق خواهند شد.

اسپیس ایکس تنها شرکتی نیست که وظیفه پرتاب فضانوردان ناسا به فضا را بر عهده می‌گیرد. بوئینگ می‌خواهد فضاپیمای بدون سرنشین «استارلاینر CTS-100» را ژانویه ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرده و اواخر سال ۲۰۲۱ نیز اولین مأموریت سرنشین دار را با آن انجام دهد. سال گذشته اولین پرواز این کپسول به ایستگاه فضایی بین المللی موفقیت آمیز نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی