ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر مسیر در تاکسی اینترنتی کارپینو: «روناد» به زودی معرفی می‌شود

تاکسی اینترنتی «کاریپنو» که از اسفند ۱۳۹۵ به طور رسمی آغاز به کار کرده بود حالا پس از گذشت نزدیک به چهار سال قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در نحوه فعالیت خود دهد. به گزارش دیجیاتو ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۶

تاکسی اینترنتی «کاریپنو» که از اسفند ۱۳۹۵ به طور رسمی آغاز به کار کرده بود حالا پس از گذشت نزدیک به چهار سال قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در نحوه فعالیت خود دهد. به گزارش دیجیاتو در وهله اول فعالیت کارپینو به عنوان یک تاکسی اینترنتی متوقف می‌شود و سپس سرویس جدیدی در حوزه «لجستیک هوشمند» در روزهای آینده متولد خواهد شد؛ سرویسی که «روناد» نام دارد.

در روزهای اخیر اپلیکیشن تاکسی اینترنتی کارپینو دیگر میزبان کاربران راننده و مسافر نیست. تحقیقات دیجیاتو از افراد آگاه نشان می‌دهد که مدیران کارپینو تصمیم داشته‌اند تا پایان تابستان تعطیلی رسمی این سرویس را اعلام کنند اما این تصمیم با تاخیر مواجه شده و احتمالا در هفته بعدی رسما اعلام می‌شود.

سرویس تاکسی آنلاین کارپینو مدت کمی پس از اسنپ و تپسی وارد میدان رقابت تاکسی‌های آنلاین شد. طرح تجاری این تاکسی اینترنتی به گونه‌ای بود که تاکسی‌های شهری را به مسافران متصل می‌کرد که با توجه به محدودیت خودروهای شخصی برای ورود به طرح زوج‌وفرد یا ترافیک، ایده‌ای درخشان به نظر می‌رسید. اگرچه برای مدتی رقابت تندی بین اسنپ، تپسی و کارپینو شکل گرفت اما از یک سال پیش و پس از عقد قرارداد بین شهرداری‌ها و اسنپ و تپسی، کارپینو تاحدی در این بازار کم‌رنگ شد و حالا تصمیم به یک چرخش بزرگ گرفته است.

«مهدی مساوات» مدیرعامل کارپینو در گفتگو با دیجیاتو تغییرات را تایید و اعلام می‌کند که سرویس جدیدی به نام «روناد» در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسد.

با توجه به وب سایت، آدرس و شماره تلفن رسمی روناد، به نظر می‌رسد سرویس جدید در زمینه حمل و نقل هوشمند، در همان محل تیم کارپینو راه‌اندازی شده است. مساوات به دیجیاتو می‌گوید که تقریباً تیم کنونی کارپینو در حال راه‌اندازی سرویس روناد هستند؛ اگرچه مشخص نیست که سرویس جدید ادامه‌ای بر فعالیت کارپینو خواهد بود یا با ماهیت حقوقی کاملاً جدید از راه خواهد رسید.

مدیرعامل کارپینو در پاسخ به سوال دیجیاتو، روناد را سرویسی متفاوت از سایر اپلیکیشن‌های حمل و نقل کنونی برمی‌شمرد. او می‌گوید روناد قصد دارد یک سیستم کاملا هوشمند در زمینه لجستیک و انبارداری باشد و صفر تا صد این کارها را به طور سفارش شخصی سازی شده مشتریان، انجام دهد. در واقع به گفته او، روناد نگاهی به بیزینس‌های B2B دارد که نهایتاً یک بخش این بیزینس‌ها با مشتریان نهایی سر و کار دارد. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت: «فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند در زمینه لجستیک روی روناد حساب باز کنند. نگرانی‌ها بابت نگهداری و بسته بندی و انبارداری کالا توسط روناد برطرف می‌شود و تیم‌ها می‌توانند فارغ از این دغدغه‌ها به بازاریابی و فروش خود فکر کنند و این قبیل کارها را به ما بسپارند.»

به نظر می‌رسد روناد در حال حاضر در مرحله عرضه اولیه محصول خود است و آنطور که مساوات به دیجیاتو می‌گوید، احتمالاً از ظرفیت تاکسی‌های زردی که پیش‌تر با کارپینو همکاری می‌کردند در روناد نیز استفاده می‌شود: «همچنین موتورسواران و وانت و دیگر وسایل حمل و نقل بار در سرویس روناد حضور خواهند داشت.»

اکنون باید دید آیا قرار است کارپینو به شکل کامل ری‌برند شود یا تیم فعلی، یک ماهیت حقوقی جدید برای روناد در نظر خواهد گرفت. این موضوعی است که در روزهای آینده احتمالا به شکل رسمی از سوی مدیران کارپینو اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی