ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: فعالیت دولتمردان در توییتر، یک تناقض است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که فیلترینگ ناقص در ایران باعث شده که ۳۰ میلیون فیلترشکن در کشور اضافه شود، در حالی که پیش از این، فیلتر شکن‌ها به این اندازه زیاد نبودند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که فیلترینگ ناقص در ایران باعث شده که ۳۰ میلیون فیلترشکن در کشور اضافه شود، در حالی که پیش از این، فیلتر شکن‌ها به این اندازه زیاد نبودند. او پس از انتقاد از فعالیت دولتمردان در توییتر که یک شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران است، خواستار حل شدن این تناقض‌ها در کشور شده است.

«سعیدرضا عاملی» در هفتمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با انتقاد از نحوه اجرای فیلترینگ در ایران تاکید کرد که این روش باعث شده که نفس فیلترینگ زیر سوال برود و تصمیمی که برای صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی اتخاذ شده بود به مشکل بخورد و در واقع از دیدگاه او «به ضد خود» تبدیل شود. عاملی بیان داشته در این امور باید یک همه جانبه‌نگری و عزم در اقدامات فیلترینگ وجود داشته باشد: «تنها در این صورت است که می‌توان در مسیر سلامت اجتماعی و صیانت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قدم برداشت.»

عاملی تاکید کرده که عبارت «فیلتر» یعنی غیرقانونی بودن یک برنامه اما گاهی تناقض‌هایی در این خصوص در سطح مسئولان کشور رخ می‌دهد: «به عنوان مثال علی‌رغم فیلتر بودن شبکه اجتماعی توئیتر بسیاری از مسئولین در آن عضو هستند و فعالیت دارند و توئیت‌های آنها منبع خبر، اخبار رسمی کشور اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات رسمی و… قرار می‌گیرد.»

این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که ریاست جمهوری و بسیاری از مقام‌های حاکمیتی و دولتی و همچنین بسیاری از نمایندگان مجلس در شبکه اجتماعی توییتر فعالیت دارند.

همچنین باید گفت که از منظر قانون نیز فعالیت در بسترهای فیلتر شده مشکلی ندارد و همانطور که پیش‌تر وزیر ارتباطات در این باره گفته بود، ایرانیان می‌توانند در توییتر فعالیت داشته باشند. «محمد جواد آذری جهرمی« در اختتامیه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد گفته بود: «بنابر قانون فعالیت توییتر در ایران ممنوع شده است اما فعالیت ایرانیان در توییتر ممنوع نیست. هیچ قاضی نمی تواند حکم عمومی برای ممنوعیت شبکه های اجتماعی بدهد و این مساله نیازمند تصویب در مجلس است.» معاون سابق دادستانی کشور نیز پیش‌تر تاکید کرده بود «فعالیت در چارچوب قانون در بسترهای فیلتر شده جرم نیست.» در این باره «جواد جاویدنیا» با اشاره به فرمایشات رهبری که دفتر ایشان اکانت‌های فعال متعددی در توییتر دارد به دیجیاتو چنین گفته بود:

«فیلترینگ یک بحث است و حضور هوشمندانه یک چیز دیگر. این دو مساله متضاد هم نیستند و باید اول یک خاکریز در برابر دشمن و حملات آن ایجاد کرد و سپس حضور هوشمندانه داشت تا دشمن را خلع سلاح کنیم. اگر فیلترینگ را به کل برداریم هم راه حل درستی نیست چرا که به عنوان مثال همان توییتر هیچ گونه قوانینی علیه مطالب مستهجن و هرزه نگاری ندارد و این مسائل به راحتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. نمی‌شود توییتر را به خاطر حضور ۱۵۰ نفر دولتمرد ایرانی باز کرد.»

گفتنیست در این لینک می‌توانید نام برخی سیاسیون فعال ایرانی از نهادهای حاکمیتی و دولتی را در توییتر مشاهده کنید، لیستی که البته نمایندگان آن مربوط به دوره پیشین بوده و به زودی بروزرسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    ? ? ? ? ایشون چرا ریش ندارن ؟

  • آریا
    آریا | ۸ آبان ۱۳۹۹

    این که یک آخوند دبیر شورای فرهنگی باشه خودش تناقضه

  • h.b
    h.b | ۷ آبان ۱۳۹۹

    اختلاس راند خواری ، پراید ، ارزش ریال ، ظلم و غیره جزو ارزش های اسلامی حساب نمیشه ، فقط فیلترینگ هست که حاج‌آقا رو برانگیخته

  • molavy
    molavy | ۷ آبان ۱۳۹۹

    باید همه چیز باز باشه برای همه حتی یک بچه ۷ ساله هم وقتی سس رو اشتباه تایپ کرد تو جستجو همه چی بیاد بالا براش، حالشو ببره

مطالب پیشنهادی