ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD و خرید ۳۵ میلیارد دلاری «زایلینکس»؛ رقابت سنگین‌وزن‌ها وارد مرحله جدیدی شد

AMD اخیرا موافقت کرده با پرداخت مبلغ ۳۵ میلیارد دلار در قالب سهام، شرکت «زایلینکس» را تصاحب کند که تغییر بزرگی در آینده آن ایجاد خواهد کرد. AMD که رقیب قدیمی اینتل در زمینه ریزپردازنده‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۰

AMD اخیرا موافقت کرده با پرداخت مبلغ ۳۵ میلیارد دلار در قالب سهام، شرکت «زایلینکس» را تصاحب کند که تغییر بزرگی در آینده آن ایجاد خواهد کرد.

AMD که رقیب قدیمی اینتل در زمینه ریزپردازنده‌ها محسوب می‌شود، با خرید جدیدش به دنبال گسترش کسب و کار خود در دنیای تراشه‌ها برای شبکه 5G و خودروهای الکترونیکی است. این قرارداد همچنین می‌تواند به AMD در افزایش سهم خود در فروش قطعات دیتاسنترها نیز کمک کند و جدی‌تر از گذشته با انویدیا رقابت کند.

AMD همزمان با اعلام گزارش مالی سه ماهه سوم خود، از چنین قراردادی خبر داد که تبدیل به یکی از بزرگترین قراردادها در این صنعت می‌شود. در حال حاضر این رکورد در اختیار انویدیا با خرید ۴۰ میلیارد دلاری ARM قرار دارد.

سازندگان چیپ با خرید شرکت‌های جدید با افزایش خطوط تولید و همچنین کاهش هزینه‌های تولید مواجه می‌شوند، اما AMD که قوی‌ترین فروش خود را در طول فعالیتش تجربه می‌کند، با خرید زایلینکس علاوه بر گسترش کسب و کار خود، سودش را نیز افزایش می‌دهد.

مدیرعامل AMD، «لیزا سو» در اظهاراتی عنوان کرده که چنین قراردادی به کمپانی تحت مدیریتش کمک می‌کند تا با بزرگترین و مهمترین کمپانی‌های فناوری جهان همکاری کند.

زایلینکس

AMD در سال‌های گذشته به عنوان شرکت پیرو اینتل شناخته می‌شد که با قیمت پایینتر، محصولات خود را در بازار به فروش می‌رساند. با این حال این کمپانی اخیرا توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و در برخی بخش‌ها به برتری دست پیدا کند، در حالی که رقیب بزرگترش با مشکلات فنی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

اینتل در جدیدترین گزارش مالی خود به کاهش ۲۹ درصدی سود فصلی اشاره کرده که کاهش بیش از ۱۰ درصدی ارزش سهام آن را در پی داشت، در مقایسه AMD در جدیدترین خود گزارش خود با افزایش سود فصلی ۱۴۸ درصدی مواجه شده و قیمت هر سهم آن به ۸۲ دلار رسیده که ارزش بازار آن را تقریبا به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

زایلینکس که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده، بزرگترین سازنده دسته‌ای از تراشه‌ها است که پس از ترک کارخانه، می‌توان آن‌ها را برای کارهای تخصصی مختلف دوباره پیکربندی کرد. ارزش سهام این کمپانی پس از انتشار گزارش‌ها مبنی بر تصاحب آن توسط AMD رشد بالایی را تجربه کرد و هم اکنون ارزشی نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار دارد. انتظار می‌رود این قرارداد اواخر سال آینده میلادی تکمیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی