ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«وندار» سرویس «برداشت مستقیم» را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند

تیم وندار اعلام کرد که سرویس «Direct Debit» یا «برداشت مستقیم» را ارائه می‌کند. برداشت مستقیم روش مرسومی در جهان است که توسط آن، مبلغ یک اشتراک به شکل خودکار از حساب مشترک برداشت می‌شود. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۱

تیم وندار اعلام کرد که سرویس «Direct Debit» یا «برداشت مستقیم» را ارائه می‌کند. برداشت مستقیم روش مرسومی در جهان است که توسط آن، مبلغ یک اشتراک به شکل خودکار از حساب مشترک برداشت می‌شود. به کلامی ساده‌تر، سرویس برداشت مستقیم به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا هزینه‌های دوره‌ای یا تکراری مشتریان را با اجازه خود مشتری از حساب آنها برداشت کنند. استفاده از این سرویس برای کسب‌وکارها سهولت عملیات و برای کاربران نهایی، تجربه‌ی کاربری خوشایندی فراهم می‌کند.

«مهدی عبادی» مدیرعامل تیم وندار در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که تمام مسیر عملیات در وندار از صفر تا صد به صورت آنلاین بوده و مانند برخی سرویس‌های سابق، لازم نیست که مشترک به بانک مراجعه و درخواست خود را به صورت فیزیکی ثبت کند. او همچنین اعلام می‌کند که وندرا قصد دارد سرویس برداشت مستقیم را به همه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه دهد:

«در مساله‌ای چون پرداخت قبوض، چالشی که وجود دارد اینست که یک رقم ثابتی در این میان وجود ندارد و مشترک شاید بخواهد در برخی ماه‌ها پرداخت قبض سنگین خود را چند روز دیرتر انجام دهد. در وندار تمرکز بیشتر ما روی سرویس‌های با رقم ثابت است که مشترکین ماه به ماه و در موعدی مشخص آن را پرداخت می‌کنند و حالا با استفاده از وندار می‌توانند اتوماتیک و بدون تعلل زمان، حساب خود را شارژ نمایند.»

به عنوان مثال در سرویس برداشت مستقیم می‌توان شارژ ماهانه اینترنتی که هر ماه به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت توسط مشترک داده می‌شود را به صورت اتوماتیک در آورد و این رقم با اجازه خود مشترک در روزی مشخص از حساب وی کسر شده و به حساب مقصد واریز شود.

عبادی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر آنها با چند بانک کار خود را آغاز کرده‌اند به دیجیاتو می‌گوید که فعلا ۱۰ بانک همکار آنها هستند و دو کیف پول الکترونیکی «آپ» و «همراه کارت» نیز از جمله همکاران وندار در راه‌اندازی این سیستم هستند: «این ۱۰ بانک در کشور فعلا تنها بانک‌هایی بودند که توانایی اجرا کردن این پروژه را داشتند و اگر بانک‌های دیگر نیز به این زیرساخت برسند قطعا به سرویس وندار اضافه خواهند شد.»

عبادی در پاسخ به این پرسش که برداشت مستقیم چه تاثیری در زندگی مشترک و بیزینس کسب‌وکارها خواهد داشت به دیجیاتو می‌گوید:

«مشترک دیگر دغدغه شارژ کردن دوباره و رفتن به درگاه و خرید و زدن رمز دوم و مواردی از این قبیل را سر ماه برای انواع سرویس خود ندارد و همه کارها را اتوماتیک به وندار سپرده است. این مساله آسایش نسبی برای او فراهم می‌آورد اما بیشترین تاثیر روی تجارت کسب‌وکارها خواهد بود. شما فرض کنید مشترک یک سرویس VOD پس از آنکه اعتبارش تمام شد، شاید یک هفته بعد اکانت خود را شارژ کند و VOD مذکور رسما در این یک هفته ضرر کرده است. با راه‌اندازی این سرویس اما این ضررها دیگر به وجود ندارد و به نظر می‌رسد که مشتریان وفادارتری به وجود خواهد آمد.»

همچنین آنطور که عبادی می‌گوید محدودیت استفاده از این سرویس برای افراد حقیقی نیز وجود ندارد اما در حال حاضر آنها در فاز اول صرفا به کسب و کارهای حقوقی این خدمات را ارائه می‌دهند.

خبر ارائه «Direct Debit» یا «برداشت مستقیم» اولین بار در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت (بهمن ۹۷)، توسط رییس بانک مرکزی اعلام شد. «عبدالناصر همتی» در آن رویداد اعلام کرد: «یکی از اتفاقاتی که می‌تواند برای کسب‌وکارها تاثیر مثبتی داشته باشد، برداشت مستقیم است که در بسیاری از بانک های ما اجرایی شده و می‌توانیم از آن به عنوان ابزاری برای توسعه کسب‌وکارهای نوپا استفاده کنیم. با این ابزار، دغدغه فعالین برای جمع آوری وجوه از بین خواهد رفت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی