ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

آغاز آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک: اشتراک ماهانه ۹۹ دلار

اسپیس ایکس به تازگی برخی کاربران را به شرکت در برنامه آزمایش استارلینک دعوت کرده است. این کمپانی می‌خواهد با این سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار دهد. برای پیوستن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اسپیس ایکس به تازگی برخی کاربران را به شرکت در برنامه آزمایش استارلینک دعوت کرده است. این کمپانی می‌خواهد با این سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار دهد. برای پیوستن به برنامه بتا که «Better Then Nothing Beta» نامگذاری شده، باید تمام تجهیزات زمینی استارلینک با قیمت ۴۹۹ دلار را خریداری کرد و سپس برای سرویس فعال، ماهانه ۹۹ دلار هزینه پرداخت کرد.

این کمپانی همچنین اپلیکیشن رسمی برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود برای سیستم عامل اندروید و iOS را نیز منتشر کرده که کاربران توسط آن می‌توانند ارتباط خود را مدیریت کنند، البته باید عضو برنامه بتا باشند. طبق ایمیلی که اسپیس ایکس برای کاربران ارسال کرده، عرضه عمومی این سرویس در آینده بسیار نزدیک آغاز می‌شود.

استارلینک

اپ استارلینک دستورالعمل نصب دیش گیرنده استارلینک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین وضعیت ارتباط شامل کیفیت سیگنال را نیز گزارش می‌کند. عملکرد این اپ مشابه دیگر برنامه‌های موبایل برای مدیریت ارتباط وای فای خانگی و روتر است. در ایمیلی که این شرکت برای کاربران ارسال کرده، قیمت، سرعت و تاخیر مورد انتظار به چشم می‌خورد.

طبق اطلاعات موجود در این اپ، بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا پیش از پایان سال جاری میلادی در اختیار کاربران در ایالات متحده آمریکا و کانادا قرار می‌گیرد. مشتریان باید منتظر سرعت در محدوده ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه باشند و میزان تاخیر آن نیز در محدوده ۲۰ تا ۴۰ میلی ثانیه قرار دارد. در حالی که با سرعت بالایی روبه‌رو نیستیم، یک بهبود بزرگ برای کاربران در مناطقی که به اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب دسترسی ندارند، محسوب می‌شود.

اسپیس ایکس در ایمیل خود هزینه شرکت در برنامه بتا را ماهانه ۹۹ دلار اعلام کرده که البته باید با پرداخت ۴۹۹ دلار تجهیزات زمینی موردنیاز آن را نیز تهیه کرد که شامل کیت نصب، دیش گیرنده و روتر با قابلیت‌های شبکه وای‌فای می‌شود. با توجه به آزمایش عمومی اینترنت استارلینک، در آینده کاربران اطلاعات زیادی درباره عملکرد این سرویس منتشر خواهند کرد.

در گذشته شاهد آزمایش خصوصی استارلینک بودیم و کاربران به سرعتی نزدیک به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده بودند که با انتظارات این شرکت در ایمیل ارسالی تفاوتی ندارد.

هدف نهایی شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک ارائه اینترنت قابل اطمینان با پایداری بالا و تاخیر کم است. اسپیس ایکس با ارسال هزاران ماهواره به چنین هدفی دست پیدا می‌کند و تا به امروز نزدیک به ۱۰۰۰ ماهواره را روانه فضا کرده است. این کمپانی به ارتقا نرم افزار شبکه خود ادامه خواهد داد و قصد دارد زمان تاخیر را در سال آینده میلادی را کاهش دهد و به ۱۶ تا ۱۹ میلی ثانیه برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ
    ʜ ᴏ ᴊ ᴀ ᴛ | ۹ آبان ۱۳۹۹

    واقعا گرونه
    حالا رایگان نخواستیم حتی اون تجهیزاتم نخواد ماهی 3 تومن خدایی خیلیه یعنی برای شرکت ها هم نمیصرفه چه برسه برای شخص ?
    البته برای پولدارها چیزی نیست

  • pylordvader
    pylordvader | ۸ آبان ۱۳۹۹

    از جلوی گوشی و کامپیوتر بلند شو برو نیم ساعت پیاده روی کن برو پارک برو مطالعه کن برو کوه ... اینها که دیگر پول نمی خواهد انقدر جلوی کامپیوتر نشستی افسردگی حاد گرفتی مثلا قرار است چی بشود هر اتفاقی هم بیفتد اگر اوضاعت بدتر نشود باز با همین شرایط زندگی خواهی کرد تو خود خارج هم همه ماشین مدل بالا سوار نمی شوند اکثریت اگر پیاده و دوچرخه سوار نباشند با همان ماشین های 10 سال پیش تردد می کنند

    • expire expre
      expire expre | ۸ آبان ۱۳۹۹

      وات د فاز یا سیدی؟

  • GHAEM
    GHAEM | ۷ آبان ۱۳۹۹

    تو ایران با این دلار صرف نداره

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۷ آبان ۱۳۹۹

    مطمینم هزینه ساخت دیش خیلی بیشتر از ۵۰۰ دلارع،چون انتن ارایه فازی تکنولوژی ارزونی نیست،با قیمت اشتراک بالا قصد داره ضرر پیش رچ جبران کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی