ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۲ احتمالا از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند

انتشار عمومی برخی از اسناد مربوط به آیفون ۱۲ نشان می‌دهد که این موبایل احتمالاً از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. آیفون ۱۲ احتمالاً قابلیتی دارد که در حال حاضر غیرفعال بوده ولی احتمال فعال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

انتشار عمومی برخی از اسناد مربوط به آیفون ۱۲ نشان می‌دهد که این موبایل احتمالاً از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۲ احتمالاً قابلیتی دارد که در حال حاضر غیرفعال بوده ولی احتمال فعال شدن آن در آینده بوسیله بروزرسانی نرم افزاری وجود دارد. این قابلیت که شارژ بیسیم معکوس یا دوطرفه (Bilateral) نام دارد، به آیفون اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیم‌پیچ‌های شارژ القایی که زیر پنل پشت قرار گرفته‌اند، دیوایس‌های کوچک، لوازم جانبی و حتی گوشی‌های دیگر را شارژ کند.

انتشار عمومی تعدادی از اسناد آیفون ۱۲ که در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به ثبت رسیده، نشان می‌دهد که این موبایل از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. در این سند به پروتکل مگ‌سیف اشاره شده که همراه با آیفون‌های جدید معرفی شد.

در قسمتی از این سند آمده که آیفون ۲۰۲۰ علاوه بر پشتیبانی از انتقال بی‌سیم برق (WPT)، توانایی فعالیت در فرکانس ۳۶۰ کیلوهرتز را دارد و بنابراین قادر به شارژ کردن دیوایس‌های کوچک از جمله لوازم جانبی ساخت اپل در آینده خواهد بود.

این قابلیت که وجود آن هنوز قطعی نشده، می‌تواند شارژ بیسیم لوازم جانبی مگ سیف، نسل جدید ایرپاد و ایرتگ را امکان پذیر کند. خبرگزاری «بلومبرگ» دیروز گزارش کرد که اپل در اوایل سال ۲۰۲۱ از مدل جدید ایرپاد و نسل دوم ایرپاد پرو رونمایی خواهد کرد.

سال ۲۰۱۹ شایعه شده بود که اپل قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را به آیفون ۱۱ می‌آورد. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر باسابقه مسائل مربوط به اپل پیش‌بینی کرد که آیفون ۲۰۱۹ از قابلیت شارژ معکوس «دوطرفه» برخوردار خواهد بود. البته اپل سرانجام آیفون ۱۱ را بدون چنین قابلیتی روانه بازار کرد.

افشای پشتیبانی آیفون ۱۲ از شارژ بی‌سیم معکوس نشان می‌دهد که اپل در حال توسعه این قابلیت بوده و آن را به صورت یکپارچه در پروتکل مگ‌سیف قرار داده است. اپل احتمالاً این قابلیت را در آینده بوسیله بروزرسانی نرم افزاری فعال خواهد کرد، البته در حال حاضر مشخص نیست کمپانی کوپرتینویی چنین تصمیمی می‌گیرد یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی