ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین دوچرخه برقی هارلی دیویدسن با نام سری 1 معرفی شد

کمپانی موتورسیکلت‌سازی هارلی دیویدسن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به صورت تخصصی وارد بازار دوچرخه‌های برقی شده و اولین خط تولید دوچرخه‌های برقی این کمپانی نیز تا سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی خواهد شد. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

کمپانی موتورسیکلت‌سازی هارلی دیویدسن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به صورت تخصصی وارد بازار دوچرخه‌های برقی شده و اولین خط تولید دوچرخه‌های برقی این کمپانی نیز تا سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی خواهد شد.

گفته می‌شود این خط تولید سه دوچرخه برقی‌ که سال گذشته در نمایشگاه موتورسیکلت EICMA در میلان معرفی شد را تولید نخواهد کرد و محصول تولیدی آن که سری ۱ نام دارد به طور کامل مجددا طراحی و رونمایی خواهد شد.

آرون فرانک که مدیریت خط تولید این محصول را به عهده دارد در این خصوص توضیح داد:

«قدم‌های بزرگی در راستای افزایش بهره‌وری و کارایی دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های الکتریکی برداشته شده و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش محبوبیت و استفاده از این دست از وسایل‌نقلیه باشم. ازجمله این کوشش‌ها می‌توان به دوچرخه‌های برقی اشاره کرد که از باتری‌هایی با ظرفیت بالا استفاده می‌کنند. حتی فناوری بهره‌بردن از نیروی ترمز برای روشن کردن چراغ دوچرخه نیز که کاملا جدید است و در همین راستاست.»

هارلی دیویدسن هنوز جزییات دقیق این خط تولید و محصول نهایی آن را عمومی نکرده و مشخص نیست که این خط تولید با چه بودجه‌ای راه‌اندازی خواهد شد و محصول نهایی آن از چه برچسب قیمتی‌ای برخوردار خواهد شد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کمپانی‌های فعال در حوزه موتورسیکلت مدت‌های طولانی است که وارد بازار دوچرخه‌های برقی شده و اتفاقا از استقبال به نسبت خوبی نیز برخوردار شده‌اند.

به همین جهت نیز بسیاری از کارشناسان معتقدند حالا نوبت به دیویدسن است که با معرفی و عرضه یک دوچرخه برقی خاص آمار فروش این دست از وسایل نقلیه را به شدت بالا برد.

در حال حاضر دوچرخه‌های الکتریکی در ایالات متحده به شدت محبوبیت داشته و فروش آن به خصوص بعد از شیوع همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته است. تنها در سال ۲۰۱۹ بازار فروش دوچرخه‌های برقی در ایالات بیش از ۱۵ میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود. بازاری که در حال حاضر در اختیار نمونه‌های وارداتی به این کشور است.

مطابق با آمارهای اعلام شده سال گذشته در حدود ۲۷۰ هزار دستگاه دوچرخه الکتریکی به خاک ایالات متحده وارد شد و پیش بینی می‌شود این رقم برای سال جاری به محدوده‌ای بین ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دستگاه برسد.

از طرف دیگر هارلی دیویدسن در حال ورود به بازاری است که تمامی برندهای فعال در آن فارغ از سابقه و کیفیت محصول تولیدی رقیب جدی‌ای برای یکدیگر محسوب می‌شوند. به عنوان نمونه در حال حاضر در این بازار کمپانی‌های دوچرخه سازی قدری همچون اسپشیالایزد و ترک در حال رقابت با کمپانی‌های نوظهوری و روبه‌رشدی همچون رادپاوربایک و پدکو هستند.

تصور کنید در بازار خودرو کمپانی‌هایی همچون مرسدس بنز در حال رقابت با خودروسازانی همچون ایران خودرو هستند و اتفاقا هر دو برند نیز مشتری‌های خود را داشته و به دنبال عرضه محصولات بیشتر هستند. این مثال می‌تواند به وضوح شرایط بازار دوچرخه‌های برقی در ایالات متحده را تشریح کند.

جالب است بدانید هارلی دیویدسن اولین برند فعال در حوزه موتورسیکلت نیست که به حوزه تولید دوچرخه‌های برقی ورود پیدا می‌کند. پر واضح است که علت این اشتیاق نیز به سود بالای بازار این دست از وسایل نقلیه برمی‌گردد. پیش از این برند Triumph که یک برند فعال در حوزه موتورسیکلت است نمونه اولیه دوچرخه برقی خود را معرفی کرد. دو سال پیش نیز برند دوکاتی از اولین دوچرخه برقی تولیدی خود را رونمایی کرد.

نکته حائز اهمیت آن است که تنها کمپانی‌های فعال در حوزه موتورسیکلت به دنبال ورود به بازار پر سود و منفعت دوچرخه‌های برقی نیستند. کمپانی‌های خودروسازی همچون بی‌ام‌و نیز در حال ورود به این بازار بوده و به دنبال ساخت موتورسیکلت و دوچرخه برقی هستند. کمپانی‌های دیگری همچون مرسدس بنز، آئودی، فورد و حتی جیپ نیز از انواع و اقسام دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی رونمایی کرده‌اند.

البته این حوزه خالی از چالش نبوده و جنرال موتورز برند Ariv را که در خصوص طراحی و تولید دوچرخه‌های الکتریکی فعالیت می‌کرد در ماه می امسال که روزهای آغازین همه گیری ویروس کرونا بود متوقف کرد.

دوچرخه برقی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی