ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ
امنیت

سایت کمپین انتخاباتی ترامپ با هدف جمع‌آوری ارز دیجیتال هک شد

سایت کمپین انتخاباتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ برای مدت زمان کوتاهی هک شد و مهاجمان از آن برای جمع آوری ارز دیجیتال استفاده کردند. مدت زمان هک این سایت کمتر از ۳۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

سایت کمپین انتخاباتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ برای مدت زمان کوتاهی هک شد و مهاجمان از آن برای جمع آوری ارز دیجیتال استفاده کردند.

مدت زمان هک این سایت کمتر از ۳۰ دقیقه بود، با این حال این حمله در زمانی صورت می‌گیرد که کمپین‌های ترامپ و نامزد دموکرات‌ها یعنی جو بایدن به همراه مقامات دولتی از دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سخن می‌گویند.

سخنگوی کمپین ترامپ، «تیم مورتاگ» این حمله سایبری را تایید و اعلام کرده در حال همکاری با مقامات قانونی برای تحقیق درباره منشا آن است. مورتاگ در ادامه گفته:

«اطلاعات حساس در معرض خطر قرار نگرفته‌اند چرا که هیچ‌کدام از آن‌ها روی سایت ذخیره نشده‌اند. هم اکنون سایت بازیابی شده است.»

در حال حاضر مشخص نشده که این حمله توسط هکرها یا مجرمان سایبری خارجی انجام شده یا خیر، اما پس از این حمله سایبری به این موضوع اشاره کرده بودند که به چندین دستگاه دسترسی پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند اکثر گفتگوهای سری و داخلی رئیس جمهور آمریکا و بستگانش را بدست آورند، ادعایی که ظاهرا درست نیست.

هکرها همچنین بدون ارائه مدرکی، دولت ترامپ را به نقش داشتن در منشا ویروس کرونا و همکاری با عوامل خارجی برای دستکاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم کردند. به نظر می‌رسد مهاجمان از این حمله برای جمع‌آوری ارز دیجیتال استفاده کردند چرا که مخاطبین را به اهدای رمزارز دعوت می‌کردند.

ترامپ

هکرها خواستار پرداخت «مونرو» شده بودند چرا که ردیابی آن بسیار دشوار است. کاربران با پرداخت ارز دیجیتال با دو گزینه مواجه می‌شدند که یکی از آن‌ها دارای برچسب «بله، اطلاعات را به اشتراک بگذارید» بود و دیگری برچسب «خیر، اطلاعات را به اشتراک نگذارید» داشت.

هکرها در پیامی نوشته بودند:

«پس از مدت زمان تعیین شده، ما پرداخت‌ها را مقایسه کرده و طبق خواسته جهان عمل می‌کنیم.»

اگرچه به نظر می‌رسد این حمله بخشی از یک کلاهبرداری ارز دیجیتال محسوب می‌شود، اما نگرانی‌هایی زیادی یک هفته پیش از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ایجاد کرده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از نزدیک گروه‌های هکری را تحت نظر دارند، به خصوص گروه‌هایی که مورد حمایت دولت‌هایی مانند روسیه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی