ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مالکان مدل‌های هیبریدی تویوتا بیشترین رضایت را از خودروی خود دارند

شرکت تویوتا به واسطه تولید خودروهای کم استهلاک و بی‌دردسر، از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است. نتیجه تحقیق اخیری که توسط وبسایت iSeeCars انجام شده، حکایت از آن دارد میزان وفاداری مالکان مدل‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

شرکت تویوتا به واسطه تولید خودروهای کم استهلاک و بی‌دردسر، از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است. نتیجه تحقیق اخیری که توسط وبسایت iSeeCars انجام شده، حکایت از آن دارد میزان وفاداری مالکان مدل‌های هیبریدی تویوتا بسیار زیاد بوده و آنها ترجیح می‌دهند بجای تعویض تا حد امکان از خودروهای خود استفاده کنند.

در این تحقیق که جامعه آماری آن را 900 هزار خودروی دست دوم مدل 2012 و 2013 تشکیل می‌دهد، مشخص شده مالکان خودروهای هیبریدی تویوتا بیش از بقیه نسبت به حفظ وسیله نقلیه خود علاقه دارند. محققان iSeeCars با بررسی این 900 هزار خودرو، متوجه شده‌اند که 38 درصد از فروشندگان تویوتا هایلندر هیبریدی، مالکان اصلی هستند. با این رکورد، هایلندر هیبریدی در رتبه نخست جدول میزان رضایتمندی و وفاداری ایستاده است.

به غیر از هایلندر هیبریدی، سایر مدل‌های هیبریدی تویوتا هم شرایط مشابهی داشته و رده‌های بالایی جدول وفاداری را از آن خود کرده‌اند. برای نمونه تویوتا آوالون هیبریدی با حفظ 36.5 درصد از مالکان اصلی در رتبه دوم قرار دارد، کمری هیبریدی هم با 34.6 درصد جایگاه سوم را مال خود کرده است. رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم نیز با 31.1، 30.5 و 29.8 درصد به ترتیب به لکسس ES 300h، تویوتا پریوس و لکسس RX 450h رسیده است.

برای اینکه درک بهتری از این ارقام داشته باشیم، باید نگاهی به آمار نیسان لیف داشته باشیم. از میان فروشندگان این هاچبک برقی، تنها 7.3 درصد مالکان اصلی بوده‌اند. بد نیست اشاره کنیم طبق آمار iSeeCars از میان کل 900 هزار نفری که خودروی خود را در سال 2020 فروخته‌اند، فقط 16.8 درصد مالک اصلی هستند.

آنطور که یافته‎‌های iSeeCars نشان می‌دهند، دارندگان محصولات هیبریدی تویوتا، با چشم‌اندازی چند ساله نسبت به خرید اقدام می‌کنند. دلیل اصلی این مساله به هزینه‌های کمتر مدل‌های هیبریدی در بلند مدت مربوط می‌شود. شاید قیمت چنین مدل‌هایی در مقایسه با مدل‌های استاندارد بنزینی و دیزلی بیشتر باشد، اما در عرض چند سال به خاطر هزینه کمتری که صرف سوخت می‌شود، رقم بیشتر پرداختی به نوعی جبران خواهد شد.

در دسته خودروهای الکتریکی لوکس این دارندگان تسلا مدل S هستند که وفادارتر از بقیه به شمار می‌روند. بر اساس آمار iSeeCars، برابر با 23.6 درصد از فروشندگان تسلا مدل S مالکان اصلی هستند. این رقم 1.4 برابر بیشتر از میانگین کل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی