ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بالون‌‌ اینترنتی آلفابت با 312 روز پرواز در استراتوسفر رکورد جدیدی به جای گذاشت

بالون‌های اینترنتی که می‌توانند در ارتفاعات به پرواز در‌آیند، هر روز در حال بهبود و توسعه هستند. یکی از جدیدترین بالون‌های اینترنتی آلفابت موفق شد رکورد 312 روز پرواز در استراتوسفر از آن خود کند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۳

بالون‌های اینترنتی که می‌توانند در ارتفاعات به پرواز در‌آیند، هر روز در حال بهبود و توسعه هستند. یکی از جدیدترین بالون‌های اینترنتی آلفابت موفق شد رکورد 312 روز پرواز در استراتوسفر از آن خود کند و مسیری به مسافت حدود 217261 کیلومتر را طی کند.

بالون‌های اینترنتی با هدف ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی در مکان‌های دور افتاده و مناطقی که در اثر بلایای طبیعی با مشکلاتی روبرو شده‌اند، به پرواز در می‌آیند.

تیم پروژه «لون» (Loon) در تلاش هستند تا بالون‌هایی طراحی کنند تا در ارتفاعات بالاتری بتوانند به مدت طولانی‌تری قرار بگیرند. در نتیجه می‌توانند با صرف هزینه کمتری، مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

پیشتر بالون دیگری توانسته بود به مدت 89 روز به پرواز درآید. بالون جدید آلفابت با پرواز 312 روز، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.  این بالون در اردیبهشت‌ماه 1398 (ماه می 2019) از «پورتوریکو» از زمین برخاست و پس از پیمودن 20 کیلومتر توانست برای ارائه خدمات اینترنت به منطقه زلزله زده در نزدیکی پرو به صورت آزمایشی سرویس بدهد.

بالون به پرواز خود به سمت جنوب و سپس شرق ادامه داد تا برای مدت زمان هفت ماه دیگر در ارتفاع بالا در مسیر اقیانوس اطلس جنوبی، اقیانوس هند و اقیانوس آرام جنوبی دور کره زمین حرکت کند. سرانجام، بالون در باخا مکزیک فرود آمد تا تیم پروژه به تجزیه و تحلیل وضعیت آن بپردازند.

بالون در ماه مارس 2020 به زمین نشست. «سالواتوره کاندیدو»، یکی از مدیران ارشد فناوری Loon در پست وبلاگ در مورد این موضوع اعلام کرد:

«بالون جدید توانست به مدت 312 روز به پرواز درآید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که فناوری بالون‌های اینترنتی به قدری توسعه یافته که می‌تواند پروازهایی طولانی مدت را تجربه کند. در نتیجه، می‌توان از این فناوری برای ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی در مناطق دور افتاده یا مناطقی که در اثر بلایای طبیعی با مشکلاتی روبرو شده‌اند، استفاده کرد.»

گوگل در سال 2011 با ایده استفاده از بالون‌های اینترنتی به صورت خوشه‌ای، موضوع دسترسی به اینترنت را در مناطق محروم مطرح کرد که اینک این پروژه روزهای خوبی را طی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۸ آبان ۱۳۹۹

    به به اینترنت رایگان رسید کافیه ناقابل 99 دلار بپردازید مفت مفت ? ? ?

مطالب پیشنهادی