ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی شیشه ای
تکنولوژی

سامسونگ پس از ۳ سال رتبه اول بازار هند را از شیائومی پس گرفت

هند با صدها میلیون‌ها کاربر جوان یکی از مهمترین بازارهای نوظهور برای کمپانی‌های موبایل‌ساز است که تسخیر آن به معنی سودی سرشار و جایگاهی بالاتر در رده‌بندی تولید کننده‌های برتر خواهد بود. این بازار از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

هند با صدها میلیون‌ها کاربر جوان یکی از مهمترین بازارهای نوظهور برای کمپانی‌های موبایل‌ساز است که تسخیر آن به معنی سودی سرشار و جایگاهی بالاتر در رده‌بندی تولید کننده‌های برتر خواهد بود. این بازار از چنان اهمیتی برخودار است که سامسونگ برای ایفای نقش پررنگ‌تر از آن استراتژی تولید خود را تغییر داد و حالا نتیجه آن مشخص شده است. این شرکت پس از ۳ سال توانسته بازار هند را از دست شیائومی خارج کرده و در صدر رده‌بندی برترین عرضه کننده‌های موبایل در شبه قاره هند قرار گیرد.

بر اساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی «کانترپویت» میزان عرضه موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در هند با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. سامسونگ در این مدت توانسته ۲۴ درصد از سهم بازار را در دست گرفته و رتبه اول را به خود اختصاص دهد. در رتبه دوم شیائومی با افت ۳ درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته ۲۳ درصد از بازار را دست گرفته که از نظر کانترپوینت ناشی از محدودیت‌ در زنجیره تامین بوده و ممکن است در سه ماهه چهارم شاهد بازگشت این برند چینی باشیم.

در نقطه مقابل از دلایل موفقیت سامسونگ که به رشد فروش آنها منجر شده باید بر اتکا بر زنجیره تامین محلی، عرضه موبایل‌های ارزانقیمت و متنوع در قالب سری‌های گلکسی A و M و تقویت کانال‌های فروش آنلاین اشاره کرد.

رتبه‌های بعدی این بازار در اختیار شرکت‌های چینی ویوو، ریلمی و اوپو قرار دارد که به ترتیب سهم‌های ۱۷، ۱۶ و ۸ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. موفقیت تمامی این برندها ناشی از عرضه موبایل‌های قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه است.

بسیاری از این برندها موبایل‌های خود را خارج از هند و در چین تولید می‌کنند؛ مساله‌ای که با توجه به چالش‌های سیاسی بین پکن و دهلی نو چندان به مذاق هندی‌ها خوش نمی‌آید و از اینرو با راه‌اندازی پروژه‌ای عظیم از برندهای مختلفی نظیر اپل و سامسونگ خواسته‌اند که تولیدات خود را به خاک این کشور منتقل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی