ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی جدید سونی از افزایش چشمگیر درآمدها خبر می‌دهد

گزارش مالی سه ماهه سوم 2020 سونی خبر از افت فروش حسگر تصویر می‌دهد. آمار عرضه گوشی هوشمند شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر باقی مانده است و رشدی نکرده است. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۴

گزارش مالی سه ماهه سوم 2020 سونی خبر از افت فروش حسگر تصویر می‌دهد. آمار عرضه گوشی هوشمند شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر باقی مانده است و رشدی نکرده است. سونی در این فصل در مجموع 20.2 میلیارد دلار فروش و 3.05 میلیارد دلار درآمد عملیاتی داشته است و درآمد عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۸ درصد بیشتر شده است.

اوایل سال جاری سونی موفق به عرضه تنها 400 هزار دستگاه گوشی هوشمند اکسپریا به بازار شده بود که کمترین آمار عرضه این شرکت را در این فصل نشان می‌دهد. اما در فصل سوم شرایط سونی تغییر کرد و آمار عرضه گوشی‌های هوشمند شرکت به 600 هزار دستگاه رسید. هرچند با وجود افزایش عرضه نسبت به ابتدای سال، سونی نتوانست میزان عرضه گوشی‌های هوشمند خود را در فصل سوم 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل دستخوش تغییر مثبتی قرار دهد.

معمولا سه ماهه پایانی سال برای سونی فصل خوبی محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد امسال نیز همچون سال‌های قبل سونی بتواند گوشی‌های بیشتری به بازار عرضه کند. سونی پیش بینی می‌کند که آمار فروش کل سال 2020 نسبت به سال قبل تغییر فاحشی نخواهد داشت ولی درآمد عملیاتی شرکت کمی بالاتر از سال قبل خواهد بود.

سونی در بخش فروش تلویزیون‌های هوشمند عملکرد خوبی داشت و حتی توانست هزینه‌های عملیاتی این بخش را کاهش دهد. تاثیر همه گیری کرونا در گزارش مالی سونی به راحتی قابل مشاهده است.

بخش بازی و سرویس شبکه سونی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش و سود بالاتری را تجربه کرده است. فروش پلی استیشن 4 در فصل سوم 2020 کاهش یافت. با این وجود سونی در تلاش است تا تقاضای بالایی که برای پلی استیشن 5 در بازار وجود دارد را به خوبی پوشش دهد. بخش فروش بازی و اشتراک پلی استیشن پلاس نیز وضعیت رو به رشدی دارد.

در این میان با توجه به تعطیلی سینماها، «Sony Pictures» وضعیت خوبی را در فصلی که گذشت تجربه نکرد؛ اما به نظر می‌رسد وضعیت بخش سرگرمی‌های خانگی و تلویزیون هوشمند در کل سال جاری، وضعیت رو به رشدی داشته باشد.

گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که طی سه ماهه سوم سال جاری این شرکت توانسته درآمد خوبی از بخش موسیقی کسب کند. پیش بینی می‌شود این بخش در ادامه سال نیز، وضعیت رو به رشدی داشته باشد.

سونی در بخش «Imaging & Sensing Solutions» که در واقع یکی از قوی‌ترین بخش‌های سونی است، با مشکلاتی روبرو بود. براساس گزارش مالی، این بخش در سه ماهه سوم سال فروش کمتری را از آن خود کرد. سونی در حالی خبر از کاهش فروش در این بخش می‌دهد که هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت در این حوزه نیز در حال افزایش است.

پیش بینی می‌شود که فروش حسگرهای گوشی‌های هوشمند در کل سال 2020 کمتر از سال قبل باشد و حتی به نظر می‌رسد که فروش بیشتر حسگر دوربین‌های دیجیتال هم نمی‌تواند این کاهش فروش را جبران کند. درنتیجه درآمد عملیاتی سال جاری سونی کمتر از مدت مشابه سال قبل در این بخش خواهد بود.

برآیند گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که درآمد این شرکت در فصل سوم سال 2020، اندکی کاهش پیدا کرده است؛ اما درآمد عملیاتی سونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است. سونی همچنین موفق شد نرخ مالیات خود را کاهش دهد که این امر به بالا رفتن ارقام گزارش مالی کمک می‌‌کند.

انتظار می‌رود وضعیت مالی سونی در سه ماهه چهارم سال 2020 با افزایش فروش سونی اکسپریا و پلی استیشن 5 تغییراتی مثبتی را تجربه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۸ آبان ۱۳۹۹

    خدا بیشترش کنه ... این شرکت حقش است ! خدایی تو بخش مولتی مدیا و سرگرمی خانگی عالی عمل کرده . مخصوصاً تلویزیون

مطالب پیشنهادی