ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمدهای گوگل در فصل سوم ۲۰۲۰ از انتظارات فراتر رفت

گزارش مالی آلفابت از سه ماهه سوم 2020 نشان می‌دهد این شرکت در شرایط همه گیری کرونا، درآمدی بیش از حد انتظار داشته است. براساس این گزارش، درآمد حاصل از تبلیغات در گوگل و یوتیوب، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

گزارش مالی آلفابت از سه ماهه سوم 2020 نشان می‌دهد این شرکت در شرایط همه گیری کرونا، درآمدی بیش از حد انتظار داشته است. براساس این گزارش، درآمد حاصل از تبلیغات در گوگل و یوتیوب، نسبت مدت مشابه سال قبل 14درصد افزایش یافته است.

تبلیغات یوتیوب در فصل سوم سال جاری میلادی توانسته درآمدی بالغ بر 5 میلیارد دلار به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که در اوایل سال جاری به دلیل شرایط خاصی که همه گیری کرونا به وجود آورده بود، حضور فعالی در بازار نداشتند، در فصلی که گذشت مجددا به شرایط عادی بازگشتند و برای تبلیغات در یوتیوب هزینه کرده‌اند.

در حال حاضر یوتیوب دارای بیش از 2 میلیارد حساب کاربری رایگان و 35 میلیون مشترک سرویس‌های پولی موزیک و پریمیوم است که البته 5 میلیون نفر آنها هنوز از سرویس تست رایگان استفاده می‌کنند.  این در حالی است که یوتیوب تی‌وی بیش از 3 میلیون مشترک دارد. یوتیوب حق اشتراک این سرویس خود را خردادماه از 50 دلار به 64.99 دلار در ماه افزایش داد.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در گفتگویی با سرمایه گذاران اعلام کرد:

«از میزان تبلیغات سه ماهه سوم سال جاری بسیار خرسندیم.»

بخش تبلیغات گوگل در سه ماهه سوم سال جاری موفق به کسب درآمد 37.1 میلیارد دلاری شد. این در حالی است که درآمد این بخش در مدت مشابه سال قبل رقمی درحدود 34 میلیارد دلار گزارش شده است. درآمد بخش تبلیغات یوتیوب نیز در فصل سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را تجربه کرده است. سال گذشته درآمد تبلیغات یوتیوب در فصل سوم سال رقمی در حدود 3،8 میلیارد دلار بود.

گوگل در سه ماهه دوم 2020 درآمد خوبی نداشت و برای نخستین بار درآمد این شرکت با افت روبرو شد. درآمد گوگل در فصل سوم سال جاری به رقمی درحدود 46.2 میلیارد دلار رسید. در حالیکه درآمد گوگل در مدت مشابه سال قبل 40 میلیارد دلار گزارش شده بود.

درآمد خالص گوگل در فصل سوم 2020 به رقمی در حدود 11.24 میلیارد دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با درآمد خالص 7.06 میلیارد دلار گزارش شده است.

بخش دیگری از گوگل که شامل خدمات سخت افزاری، سرویس‌های ابری و فروشگاه گوگل پلی می‌شود؛ در فصلی که گذشت درآمدی در حدود 5.4 میلیارد دلاری به دست آورد که نسبت به درآمد 4 میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وایمو و ویریلی نیز درآمدی در حدود 178 میلیون دلار داشتند که در واقع این دو، جزو بخش‌های بودند که برای گوگل سودی به همراه نداشتند. در آمد بخش رایانش ابری گوگل در فصلی که گذشت، 3.44 میلیارد دلار گزارش شده است که نسبت به درآمد 2.3 میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

در آمد بخش جستجو گوگل در فصلی که گذشت، 26.3 میلیارد دلار گزارش شده است که نسبت به درآمد 24.7 میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

براساس اعلام ساندر پیچای در هر روز در حدود 235 میلیون جلسه و بیش از 7.5 میلیارد تماس تصویری از طریق Google Meet، پلتفرم کنفرانس ویدیویی گوگل برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۰ آبان ۱۳۹۹

    یوتیوب ۳۵ میلیون مشترک رایگان داره؟؟ اگه اینجور بود خیلیییی وقت بود که ورشکسته شده بود، یوتیوب بیشتر از ۱ میلیارد مشترک رایگان داره

مطالب پیشنهادی