ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شورولت بلیزر کلاسیک برقی می‌شود؛ سرنوشت سبز برای اسطوره امریکایی

تجهیز خودروهای قدیمی و کلاسیک به پیشرانه‌های الکتریکی، یکی از راهکارهای موجود برای حفظ آنها در جاده‌ها و خیابان‌ها به شمار می‌رود. به همین جهت در سال‌ها اخیر شاهد ظهور استارتاپ‌های متعدد در زمینه برقی‌سازی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

تجهیز خودروهای قدیمی و کلاسیک به پیشرانه‌های الکتریکی، یکی از راهکارهای موجود برای حفظ آنها در جاده‌ها و خیابان‌ها به شمار می‌رود. به همین جهت در سال‌ها اخیر شاهد ظهور استارتاپ‌های متعدد در زمینه برقی‌سازی انواع خودروها، به‌ویژه مدل‌های کلاسیک بوده‌ایم.

در این راستا زیرمجموعه پرفورمنس شرکت شورولت (Chevrolet Performance) برنامه‌ای به نام eCrate EV راه‌اندازی کرده و پکیج الکتریک کنکت و کروز (Electric Connect and Cruise) را برای برقی‌سازی مدل‌های مختلف توسعه داده است. این پکیج از نیمه دوم سال آینده برای علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

جدیدترین ماحصل برنامه eCrate EV یک دستگاه بلیزر K5 مدل 1977 است که در نمایشگاه خودروی SEMA360 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. احتمالا بدانید این نسخه از بلیزر در حالت استاندارد از یک موتور 6.55 لیتری V8 و گیربکس سه سرعته خودکار سود می‌برد. با توجه به شاسی و ساختار قدیمی که این SUV پرطرفدار دارد، تجهیز آن به پیشرانه تمام الکتریکی کاری کاملا چالش‌برانگیز به حساب می‌آید.

به گفته بخش پرفورمنس شورولت، پیشرانه بلیزر K5 مدل 1977 جای خود را به پیشرانه بولت داده است. این پیشرانه جدید 200 اسب بخار قدرت و 361 نیوتن متر گشتاور در اختیار شاسی‌بلند نمادین شورولت می‌گذارد. شاید این ارقام چندان هیجان‌انگیز نباشند، اما برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم موتور 6.55 لیتری V8 بلیزر K5 برابر با 175 اسب بخار قدرت و 393 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شورولت

وظیفه تامین انرژی پیشرانه بلیزر برقی بر عهده پک باتری 60 کیلووات ساعتی گذاشته شده است، این پک 400 ولتی نیز از بولت به امانت گرفته شده و در قسمت بار قرار دارد. هنوز مشخص نیست که میزان مسافت قابل پیمایش خودرو با اتکا به این پک چقدر خواهد بود.

در کنار تعویض پیشرانه، شورولت پرفورمنس از گیربکس 4 سرعته الکترونیکی، کیت فرمان برقی و پمپ برقی ترمز در بلیزر برقی استفاده کرده؛ اما مواردی مثل جعبه‌دنده کمکی، میل کاردان و اکسل‌ها با کمی تغییرات جزئی در جای خود حفظ شده‌اند.

در داخل کابین، ادوات و نشان‌دهنده‌ها نیز همان نمونه‌های قبلی هستند، با این تفاوت که یک نشان‌گر مخصوص برای نمایش میزان شارژ باتری تعبیه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۹ آبان ۱۳۹۹

    چه نصب ضایعی! کل فضای صندلی‌های عقب را گرفته. درسته چند اسبی قوی تر شده امابخاطر وزن بیشتر احتمالا خیلی تنبل تر از قبل هم شده.
    تنها نکته مثبتش گمونم فقط اینه که بخاطر وزن اضافی نرمتر شده باشه. یادش بخیر بلیزر v8 350

مطالب پیشنهادی