ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی اپل
تکنولوژی

عملکرد درخشان بخش سرویس‌ها در گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ اپل

اپل از چارک سوم ۲۰۲۰ به عنوان فصلی یاد کرده که با رکوردشکنی‌های بی سابقه برای کامپیوترهای مک و بخش سرویس‌ها همراه بوده است. گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم ۲۰۲۰ (سه ماهه چهارم ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۹

اپل از چارک سوم ۲۰۲۰ به عنوان فصلی یاد کرده که با رکوردشکنی‌های بی سابقه برای کامپیوترهای مک و بخش سرویس‌ها همراه بوده است.

گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم ۲۰۲۰ (سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰) از دستیابی این شرکت به درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلاری و سود ۰.۷۳ دلاری برای هر سهم حکایت دارد. این درآمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد بیشتر شده است. حاشیه سود ناخالص و هزینه‌های عملیاتی نیز به ترتیب ۲۴.۷ و ۹.۹ میلیارد دلار ذکر شده‌اند.

در این بازه زمانی هم مثل چارک گذشته به واسطه رواج دورکاری و آموزش مجازی استقبال خوبی از کامپیوترهای مک صورت گرفته تا حدی که این بخش با فروش ۹ میلیارد دلاری بهترین عملکرد خود را ثبت کرده است.

فروش آیپد هم به دلایل مشابه و همچنین معرفی مدل‌های جدید و پر قدرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۶ درصدی به ۶.۸ میلیارد دلار رسیده است. از آنجا که معرفی آیفون‌های جدید امسال با تاخیر مواجه بود، در این گزارش لحاظ نشده‌اند و به همین خاطر درآمد ناشی از فروش آیفون ۲۶.۴ میلیارد دلار بوده که از سال گذشته حدود ۶.۹۶ میلیارد دلار کمتر است.

یکی دیگر از بازوهای موفق اپل که در دوران تیم کوک توجه بیشتری به آن معطوف شد، بخش خدمات یا سرویس‌ها است که در سه ماهه مذکور درآمد ۱۴.۶ دلاری را عاید کمپانی کرده است. در نهایت نوبت به بخش پوشیدنی‌ها، لوازم جانبی و ابزارهای خانه می‌رسد که به لطف معرفی اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. این بخش در مدت مذکور درآمدی بالغ بر ۷.۹ میلیارد دلار را عاید کوپرتینویی‌ها کرده که از درآمد ۶.۵۲ میلیارد دلاری چارک سوم ۲۰۱۹ بیشتر است.

اپل به خاطر عدم قطعیت ناشی از بحران کرونا در گزارش‌های مالی اخیر خود از پیش‌بینی چارک پیش رو خودداری کرده و در گزارش سه ماهه سوم ۲۰۲۰ نیز همین رویه را در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی