ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساترا ۱۵ رسانه نقض کننده مالکیت معنوی را مسدود کرد

ساترا پس از دریافت شکایت از سوی شرکت دارای حق پخش قانونی یکی از سریال‌های پخش شده در نمایش خانگی، ۱۵ سایت و اپلیکیشن منتشرکننده غیرمجاز این سریال را مسدود کرده است. شرکت دارای حق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

ساترا پس از دریافت شکایت از سوی شرکت دارای حق پخش قانونی یکی از سریال‌های پخش شده در نمایش خانگی، ۱۵ سایت و اپلیکیشن منتشرکننده غیرمجاز این سریال را مسدود کرده است.

شرکت دارای حق پخش سریال «آقازاده» شکایتی مبنی بر انتشار غیرقانونی سریال، توسط تعدادی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا ارائه کرد. بر اساس این شکایت، حق پخش سریال در اختیار این شرکت بوده ولی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی به صورت غیرقانونی اقدام به انتشار آن کرده و موجب ایجاد خسارت به مالکان و صاحبان محتوا شده‌اند.

در پی وصول این شکایت، معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی پس از بررسی ادله ارائه شده و برقراری ارتباط با رسانه‌های متخلف، در نهایت به علت اهمیت مالکیت فکری و حقوق صاحبان آثار و فعالان صنعت صوت و تصویر و به منظور ایجاد بازار سالم، نسبت به مسدودسازی سایت‌های متخلف اقدام کرد.

ساترا در گزارشی اعلام کرده از این پس افراد یا شرکت‌های دارای حق مالکیت فکری محتواهای صوتی و تصویری می‌توانند با فرآیندهای ساده‌تر و سریع‌تری نسبت به احقاق حقوق خود و برخورد با رسانه‌های غیرمجاز منتشرکننده آثار خود در فضای مجازی، اقدام کنند.

با این وجود باید گفت که پخش فیزیکی نسخه‌های قاچاقی و دانلود نسخه‌های غیرقانونی سریال‌ها و فیلم‌های نمایش خانگی از بستر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی همچنان پابرجاست و کنترل برخی از این کانال‌ها از دسترس ساترا نیز خارج است. اما اگر سایت دانلود فیلم و سریالی اقدام به پخش سریالها و محصولات نمایش خانگی بدون گذاشتن لینک دانلود قانونی این محصولات کند، ساترا آن‌ها را مسدود می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی