ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برای اولین بار در تاریخ؛ فروش خودروی برقی در بازار اروپا از خودروی دیزلی پیشی گرفت

ارقام جدید فروش خودروهای هیبریدی و برقی در سال 2020 میلادی در بازار اروپا نشان دهنده افزایش فروش این دست از خودروها نسبت به زمان مشابه سال قبل است. به گونه‌ای که برای اولین بار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

ارقام جدید فروش خودروهای هیبریدی و برقی در سال 2020 میلادی در بازار اروپا نشان دهنده افزایش فروش این دست از خودروها نسبت به زمان مشابه سال قبل است. به گونه‌ای که برای اولین بار در تاریخ فروش این دست از خودرو از مدل‌های دیزلی پیشی گرفته است.

بازار اروپا
آمار کلی سال 2018 توسط JATO Dynamics

آمار فروشی که توسط موسسه تحلیلی «JATO Dynamics» منتشر شده نشان دهنده کاهش شدید فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در بازار اروپا به علت گسترش ویروس کرونا و همینطور تولید محصولات جدید هیبریدی و برقی است. در مقام مقایسه فروش محصولات دیزلی در حدود 25 درصد از کل بازار خودروی اروپا است و 47 درصد از سهم این بازار نیز در اختیار محصولات بنزین سوز است.

آمار فروش خودرو در سال 2018 میلادی بر اساس نوع انرژی مصرفی که نشان دهنده فروش بالای محصولات دیزلی است.

میزان تقاضا برای مدل‌های هیبریدی و برقی به 25 درصد از سهم بازار رسیده است که به نسبت سال گذشته در حدود 2 برابر افزایش را نشان میدهد.

آمار جدید سال 2020 که فراز و فرود خودروهای دیزلی، بنزین سوز و برقی را نشان می دهد.

تا ماه گذشته میلادی در حدود 1.3 میلیون دستگاه خودرو در سراسر کشورهای 27 گانه قاره اروپایی به فروش رسیده است که خبر از افزایش تنها 1 درصدی فروش می دهد. البته ناگفته نماند که میزان سفارش گیری خودرو در 9 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

پر فروش ترین خودروهای بازار بر حسب نوع و مدل

محققان «JATO Dynamics» اعتقاد دارند که به دلیل فشار دولت‌های اروپایی، جریمه های سنگین و قواعد سفت و سخت خودروسازان روند تولید محصولات دیزلی و بنزین سوز خود را کاهش داده و به سراغ فروش محصولات هیبرید و برقی رفته اند و به همین دلیل است که روند برقی شدن وسایل نقلیه به طور گسترده کلید خورده است.

در حال حاضر شرکت تویوتا ژاپن بزرگ ترین فروشنده محصولات هیبریدی و برقی در بازار اروپا است و پس از آن شرکت فولکس واگن  قرار دارد.

همچنین خودروهای «SUV»  با در اختیار داشتن 41.3 درصد از خودروهای ثبت شده دست بالا را در انواع وسایل نقلیه دارند. از محبوب ترین مدل‌های SUV می‌توان به رنو کپچر، پژو 2008 و فورد پوما اشاره کرد. با این وجود پر فروش ترین محصول در بازار اروپا همچنان فولکس واگن گلف است و پس از آن اوپل/واکسهال کورسا قرار دارد.

تسلا مدل 3 نیز همچنان پر فروش‌ترین خودروی برقی بازار با ثبت 15702 دستگاه است این محصول حتی فروش بیشتری به نسبت تویوتا کرولا به عنوان پر فروش ترین خودروی هیبریدی بازار اروپا به ثبت رسانده است. در رتبه بعدی رنو زویی قرار دارد و رتبه سوم نیز به جدیدترین محصول شرکت فولکس واگن یعنی ID 3 تعلق دارد.

پس از رسوایی عظیم شرکت فولکس واگن و تقلب گسترده در خودروهای دیزلی به فروش رسیده در بازار آمریکای شمالی، نقطه پایانی بر استقبال گسترده بازار از خودروهای دیزلی فرا رسید و با وجود این که به طور کلی از نظر قیمت نهایی، مصرف سوخت و حتی تولید گازهای سمی، محصولات دیزلی را باید مقرون به صرفه ترین خودروهای عرضه شده در بازارهای اروپایی و آمریکایی قلمداد کرد اما به نظر می‌رسد به زودی مدل‌های هیبریدی و برقی جایگزین آن ها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی