ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلادفلر: امنیت سایبری تا یک دهه آینده شبیه به سیستم تصفیه آب می‌شود

کرونا تغییرات زیادی در زندگی و شرایط کاری افراد ایجاد کرده و بسیاری از کارکنان در سراسر جهان دورکار شده‌اند که همین موضوع اهمیت امنیت سایبری را افزایش می‌دهد و کلادفلر تغییر در آن را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کرونا تغییرات زیادی در زندگی و شرایط کاری افراد ایجاد کرده و بسیاری از کارکنان در سراسر جهان دورکار شده‌اند که همین موضوع اهمیت امنیت سایبری را افزایش می‌دهد و کلادفلر تغییر در آن را پیش‌بینی کرده است.

مدیر ارشد عملیاتی کلادفلر به نام «میشل زاتلین» به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که امنیت سایبری تا دهه آینده هیچ شباهتی به امروز نخواهد داشت و بیشتر شبیه به یک سیستم تصفیه آب کار می‌کند.

زاتلین در این مصاحبه گفته:

«طبق دیدگاه من، در آینده امنیت سایبری مشابه سیستم تصفیه آب کار می‌کند: اگر بخواهید به اینترنت وصل شوید، باید از طریق شبکه امنیت سایبری کلادفلر یا کمپانی دیگری به چنین ارتباطی دست پیدا کنید. ما می‌خواهیم این ارتباط را پاکسازی کنیم و از عدم وجود مشکل در اطلاعات مطمئن شویم.»

ایده اصلی این است که تهدیدات پیش از اینکه به کاربر برسند، نابود شوند یا اینکه در همان مراحل اولیه حمله از بین بروند.

یکی از دلایل چنین موضوعی، افزایش حملات سایبری با دورکاری کارکنان به علت شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان است. در حال حاضر اکثر اقدامات امنیتی سایبری که شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، شامل راه‌حل‌های سخت افزاری و نرم افزار برای محافظت از یک مکان می‌شود و با توجه به دورکاری افراد، حفظ امنیت شبکه شرکت دشوارتر از گذشته شده و باید به دنبال رویکرد متفاوتی بود.

کلادفلر

زاتلین ادامه داده:

«ناگهان اکثر افراد از خانه یعنی یک محیط جدید شروع به کار کردند که همین موضوع افزایش حملات سایبری را در پی داشته. مهاجمان دورکاری را یک نقص می‌دانند و از آن استفاده می‌کنند.»

به اعتقاد کلادفلر سیستم‌های امنیت ابری می‌توانند با چنین روندی مقابله کنند و کارکنان دورکار پیش از اتصال به شبکه شرکت، می‌توانند از راه‌حل‌های امنیت سایبری مبتی بر کلود عبور کنند. با توجه به این موضوع اگر در دهه آینده با مشکلی مانند کرونا مواجه شویم، تعداد حملات سایبری به علت دورکاری افزایش پیدا نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی