ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ۹۶ میلیارد دلاری و افزایش ۳ برابری سود آمازون به لطف شیوع کرونا

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مردم در کشورهای مختلف، افزایش چشمگیر درآمد و سود آمازون را در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در پی داشته است. سود این فروشگاه اینترنتی در سه ماهه سوم سال جاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه مردم در کشورهای مختلف، افزایش چشمگیر درآمد و سود آمازون را در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در پی داشته است.

سود این فروشگاه اینترنتی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رشد ۳ برابری را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کرده و از ۲.۱ میلیارد دلار به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده. میزان سود این کمپانی به ازای هر سهم به ۱۲.۳۷ دلار می‌رسد که ۳ برابر سود ۴.۲۳ دلاری در سال گذشته است. این سود در حالی بدست آمده که آمازون برای مقابله با کرونا ۲.۵ میلیارد دلار خرج کرده است.

این کمپانی توانسته درآمد خود را نیز ۳۷ درصد افزایش دهد و درآمد ۹۶.۱ میلیارد دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ داشته باشد که البته اگر تغییرات نرخ ارز را درنظر نگیریم، میزان رشد به ۳۶ درصد می‌رسد.

تحلیلگران وال استریت در گذشته چنین عملکردی را پیش‌بینی کرده بودند چرا که با ادامه شیوع کرونا و افزایش خریدهای آنلاین، آمازون به درآمد بالاتری دست پیدا می‌کند که البته این کمپانی در این زمینه تنها نیست و شرکت‌های دیگری مانند والمارت نیز با افزایش فروش مواجه شده‌اند.

آمازون

در گزارش سه ماهه سوم این فروشگاه خبری از فروش «Prime Day» نیست چرا که به علت شیوع ویروس کرونا، امسال در سه ماهه چهارم و در ماه اکتبر برگزار شد، با این وجود این کمپانی همچنان با افزایش درآمد مواجه شده است.

در حالی که انتظار می‌رود میزان درآمد این کمپانی در گزارش مالی بعدی نیز افزایش پیدا کند، حکمرانی آمازون در بازار و تمایل کمتر کاربران به حضور در فروشگاه‌های فیزیکی، می‌تواند دردسرهای مخصوص به خود را داشته باشد که برای مثال می‌توان به افزایش قیمت‌ها اشاره کرد.

آمازون پیش‌بینی کرده در سه ماهه چهارم به درآمد ۱۱۲ تا ۱۲۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند که از رشد ۲۸ تا ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی خبر می‌دهد که البته کارشناسان فروش ۱۱۲.۳ میلیارد دلاری را پیش‌بینی می‌کنند. ارزش سهام این کمپانی با کاهش ۲.۱ درصدی به ۳۱۴۵ دلار رسیده است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که رشد آمازون می‌تواند به معنای پرونده‌های بیشتر علیه آن باشد چرا که هم اکنون غول‌های فناوری آمریکا تحت نظر قرار دارند و وزارت دادگستری آمریکا نیز از گوگل شکایت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی