ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان تسلا برای محصولاتش در بازار چین به علت شکستگی ناگهانی سیستم تعلیق

جدیدترین فراخوان تسلا که به علت شکسته شدن ناگهانی سیستم تعلیق برخی از محصولات این شرکت در حال انجام است شامل مدل های S و X بازار چین می شود و در حدود 18182 دستگاه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

جدیدترین فراخوان تسلا که به علت شکسته شدن ناگهانی سیستم تعلیق برخی از محصولات این شرکت در حال انجام است شامل مدل های S و X بازار چین می شود و در حدود 18182 دستگاه از این مدل ها را در این کشور شامل می شود.

فراخوان تسلا

شرکت تسلا با وجود این که این فراخوان را بی فایده قلمداد می کند اما به علت اجبار دولت چین مجبور به انجام آن شده است.

در همین راستا تسلا قصد ندارد به یک دعوای سیاسی با دولت چین برود. زیرا عواقب بسیار سختی را برای  این کمپانی به همراه خواهد داشت و تسلا تنها این مسئله را به سازمان NHTSA آمریکا اعلام کرده است. براساس این فراخوان تسلا باید بازوهای زیرین سیستم تعلیق در محور جلو و بازوهای بالایی سیستم تعلیق در محور عقب را با یک نمونه مستحکم‌تر تعویض نماید.

کمپانی سازنده خودروهای مذکور ادعا می‌کند که سیستم تعلیق محصولاتش مشکلی ندارد و این مسئله تنها به دلیل رفتار بسیار خشن رانندگان در حین گذر از دست انداز و چاله‌ها اتفاق می‌افتد.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها، دولت چین تسلا را مجبور به فراخوان بیش از 29 هزار دستگاه تسلا مدل S و X تولیدی بازه 2013 تا 2018 کرده است با این وجود طبق نامه رسمی که تسلا به سازمان NHTSA ارسال کرده این فراخوان شامل بیش از 18 هزار دستگاه از خودروهای ذکر شده می شود.

به نظر می‌رسد دولت چین تسلا را مجبور به فراخوان اولین مدل‌های وارد شده از مدل S و X به بازار چین کرده که تولیدی سال 2013 بوده اند.

در نهایت باید دید که آیا مقامات آمریکایی و اروپایی به عنوان دیگر بازارهای محصولات شرکت تسلا دست به اقدام مشابه‌ای همچون دولت چین خواهند زد یا خیر.

پاسخ نهایی تسلا به مقامات چینی می‌تواند تا حدودی ابعاد این فراخوان را مشخص کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۲ آبان ۱۳۹۹

    "رفتار خشن رانندگان" علت نقص فنی! این دیگه جدید بود تسلا...

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    درود بر شرفت دولت چین. کاشکی تو ایران هم اینجوری بود.

مطالب پیشنهادی