ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۱۰۰۰
تکنولوژی

اگزینوس ۹۸۱ با مودم 5G: قلب تپنده نسل آینده گوشی‌های میان‌رده سامسونگ

سامسونگ در آینده از پردازنده‌های جدیدی برای استفاده در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند که احتمالا یکی از آن‌ها، اگزینوس ۹۸۱ باشد. سامسونگ در بازار گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A را به فروش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سامسونگ در آینده از پردازنده‌های جدیدی برای استفاده در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند که احتمالا یکی از آن‌ها، اگزینوس ۹۸۱ باشد.

سامسونگ در بازار گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A را به فروش می‌رساند که نسل بعدی آن‌ها به چیپست جدیدی نیاز دارد و این احتمال وجود دارد که از پردازنده اگزینوس ۹۸۱ بهره ببرند. این چیپ هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما در «Bluetooth SIG» مشاهده شده و اطلاعات کمی درباره آن وجود دارد.

سامسونگ هم اکنون در حال توسعه یک پردازنده میان‌رده جدید با نام اگزینوس ۱۰۸۰ است که از جدیدترین هسته پردازشی شرکت ARM یعنی Cortex-A78 استفاده می‌کند و به اعتقاد برخی، به عنوان جایگزین اگزینوس ۹۸۰ از راه می‌رسد.

اگزینوس ۹۸۰ در گوشی‌هایی مانند گلکسی A51 مورد استفاده قرار نگرفته چرا که مدت طولانی پس از عرضه این دستگاه معرفی شد. با این حال شاهد حضور این پردازنده در نسخه 5G گوشی‌های گلکسی A51 و گلکسی A71 هستیم.

اگزینوس ۹۸۱

انتظار می‌رود اگزینوس ۹۸۱ به عنوان جایگزین اگزینوس ۹۸۰ از راه برسد و در نسخه‌های 5G گلکسی A52 و گلکسی A72 مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ پردازنده اگزینوس ۹۸۰ را در اختیار کمپانی‌های دیگری مانند ویوو قرار داده و شاید نسل جدید آن نیز در محصولات شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا عرضه چیپست اگزینوس ۹۸۱ می‌تواند به معنای عدم وجود مودم 5G مجتمع در اگزینوس ۱۰۸۰ باشد؟ این احتمال وجود دارد که سامسونگ همچنان در سال آینده میلادی مهمترین گوشی‌های میان‌رده خود را در نسخه‌های 4G و 5G به فروش برساند که البته منطقی به نظر می‌رسد.

گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی بیشتر در مناطقی به فروش می‌رسند که کاربران دسترسی به شبکه 5G ندارند، بنابراین نیازی به استفاده از مودم 5G در آن‌ها نیست. لیست Bluetooth SIG اطلاعات زیادی درباره پردازنده جدید سامسونگ در اختیار ما قرار نمی‌دهد و تنها به پشتیبانی آن از بلوتوث ۵.۲ اشاره دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی