ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گرافیک اینتل Iris Xe Max با فناوری Deep Link برای لپ‌تاپ‌ها از راه رسید

به تازگی جزئیات بیشتری از GPU مجزای اینتل Iris Xe Max منتشر شده و این کمپانی از فناوری جدیدی به نام «Deep Link» نیز رونمایی کرده است. گرافیک مجزای اینتل Iris Xe Max از ۹۶ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

به تازگی جزئیات بیشتری از GPU مجزای اینتل Iris Xe Max منتشر شده و این کمپانی از فناوری جدیدی به نام «Deep Link» نیز رونمایی کرده است.

گرافیک مجزای اینتل Iris Xe Max از ۹۶ واحد اجرایی (EU) بهره می‌برد و در مقایسه با گرافیک مجتمع توان طراحی حرارتی (TDP) بالاتری دارد، فرکانس آن به ۱.۶۵ گیگاهرتز می‌رسد و دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است. این گرافیک از قابلیت «DL Boost» بهره می‌برد و با PCIe 4.0 کار می‌کند. معماری اصلی این GPU مانند نسخه مجتمع، اینتل Xe LP است.

اینتل Iris Xe و Xe Max شباهت زیادی به یکدیگر دارند و این شرکت از یک فناوری برای پلتفرم خود به نام Deep Link رونمایی کرده است. این فناوری به اینتل اجازه می‌دهد که از گرافیک مجتمع، گرافیک مجزا و همچنین پردازنده در صورت امکان به صورت همزمان استفاده کند.

Deep Link چندین موتور پردازشی را از طریق یک فریمورک نرم افزاری مشترک جمع می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی برای کامپیوترها فراهم کند و عملکرد آن‌ها را افزایش دهد. این فریمورک با به حداکثر رساندن عملکرد CPU و افزایش عملکرد هوش مصنوعی به خلاقیت در لپ‌تاپ‌های باریک و سبک وزن کمک می‌کند.

اینتل Iris Xe Max

همزمان با معرفی گرافیک اینتل Iris Xe Max و فناوری Deep Link، این کمپانی نتایج چندین بنچمارک را منتشر کرده است. این گرافیک در بسیاری از موارد توانسته عملکردی بهتری نسبت به انویدیا MX350 داشته باشد، البته در برخی بازی‌ها مانند «Borderlands 3» و «Gears Tactics» نماینده انویدیا قدرتمندتر ظاهر شده است.

اینتل Iris Xe Max

گرافیک اینتل Iris Xe Max از قابلیت‌های DL Boost و Deep Link بهره می‌برد و در زمینه هوش مصنوعی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. در زمینه کدگذاری بنچمارک اینتل نشان می‌دهد که راه‌حل مبتنی بر Deep Link تا ۷۸ درصد از کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 سریعتر است.

GPU اینتل در لپ‌تاپ‌های ایسر سوئیفت 3x، ایسوس ویووبوک فلیپ TP470 و دل Inspiron 15 7000 2 in 1 موجود است و اولین محصولاتی محسوب می‌شوند که از پردازنده نسل یازدهم اینتل به همراه گرافیک Iris Xe Max و فناوری Deep Link بهره می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی