ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش ویمو از عملکرد اتومبیل‌های خودران: طی ۹.۸ میلیون کیلومتر و ۱۸ تصادف

ویمو (Waymo) گزارشی از فعالیت اتومبیل‌های خودران این شرکت در شهر «فینیکس» در ایالت آریزونا منتشر کرده است که از طی مسافت ۹.۸ میلیون کیلومتری در بازه تقریباً ۲۰ ماهه حکایت می‌کند. شرکت ویمو در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

ویمو (Waymo) گزارشی از فعالیت اتومبیل‌های خودران این شرکت در شهر «فینیکس» در ایالت آریزونا منتشر کرده است که از طی مسافت ۹.۸ میلیون کیلومتری در بازه تقریباً ۲۰ ماهه حکایت می‌کند.

شرکت ویمو در زمینه توسعه فناوری خودران برای اتومبیل‌ها فعالیت کرده و زیرمجموعه گوگل به شمار می‌رود. ویمو با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد اتومبیل‌های این شرکت در مجموع ۶.۱ میلیون مایل (۹.۸ میلیون کیلومتر) در شهر فینیکس واقع در ایالت فلوریدا طی کرده‌اند. از این میزان، تقریباً ۱۰۴ هزار کیلومتر بدون دخالت راننده انسانی طی شده است.

ویمو اضافه می‌کند که از ژانویه ۲۰۱۹ تا سپتامبر ۲۰۲۰ (بیش از ۲۰ ماه) خودروهای این شرکت ۱۸ مرتبه تصادف کرده‌اند و در ۲۹ موقعیت راننده‌های انسانی به منظور جلوگیری از تصادف احتمالی کنترل خودرو را در دست گرفته‌اند. خودروهای این شرکت ۱۶ مرتبه توسط رانندگان دیگر از پشت مورد اصابت قرار گرفته‌اند که ۸ مورد از آن‌ها به خاطر توقف کامل و یا کاهش سرعت تدریجی اتومبیل‌های این شرکت به خاطر ترافیک بوده است.

۵ تصادف از پشت نیز به خاطر کاهش سرعت تدریجی برای دور زدن رخ داده است. ویمو می‌گوید خودروی این شرکت فقط در ۱ تصادف مقصر بوده که در طی آن یکی از رانندگان با تغییر مسیر ناگهانی در لاین اتومبیل این شرکت قرار گرفته و سپس به شدت ترمز کرده است.

اتومبیل‌های ویمو در ۳ مورد حین پارک توسط دوچرخه یا عابر پیاده مورد اصابت قرار گرفته‌اند. در ۲ مورد رانندگان حین حرکت با دنده عقب با اتومبیل‌های این شرکت که پارک شده بودند و یا در حال حرکت زیر سرعت مجاز بوده‌اند تصادف کرده‌اند. ۱ تصادف شاخ به شاخ نیز حین شب رخ داده که به خاطر حرکت خودروی مقابل در مسیر اشتباه بوده است.

Waymo minivan (3)

ویمو می‌گوید در هیچ کدام از تصادف‌های یاد شده به کسی آسیب جدی وارد نشده است و در تقریباً همه موارد رانندگان دیگر مقصر بوده‌اند.

ویمو اضافه می‌کند از آنجایی که خودروهای این شرکت در حال تردد در مسیرهای عمومی هستند انتشار چنین گزارشی را لازم می‌دانسته است. ویمو امیدوار است که سیاست گذاران با استفاده از داده‌های این شرکت سطح آگاهی عمومی در مورد اتومبیل‌های خودران را افزایش داده و اعتماد عمومی به خودروهای خودران را ارتقا دهند.

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از مردم ایالات متحده به خودروهای خودران اعتماد ندارند. ۸ اکتبر (۱۷ مهر) ویمو سرویس تاکسی بدون راننده را به صورت عمومی در شهر فینیکس راه اندازی کرد و پیش از گسترش آن به شهرهای دیگر به اعتماد عمومی نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی