ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتایج یک نظرسنجی: میلیون‌ها نفر به خاطر دورکاری در پی مهاجرت از شهرهای گرانقیمت هستند

بسیاری از مردم با توجه به بحران کرونا و دورکاری ادامه‌دار ناشی از آن، به فکر رفتن از شهرهای گران‌قیمت و زندگی در مناطق ارزان‌تر هستند. نظرسنجی پلتفرم فریلنسینگ Upwork نشان می‌دهد که ۱۴ تا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

بسیاری از مردم با توجه به بحران کرونا و دورکاری ادامه‌دار ناشی از آن، به فکر رفتن از شهرهای گران‌قیمت و زندگی در مناطق ارزان‌تر هستند.

نظرسنجی پلتفرم فریلنسینگ Upwork نشان می‌دهد که ۱۴ تا ۲۳ میلیون آمریکایی به دلیل دورکاری به فکر نقل مکان به شهر یا منطقه‌ای دیگر هستند. این نظرسنجی از تاریخ ۱ تا ۱۵ اکتبر و با حضور ۲۰ هزار و ۴۹۰ شرکت کننده آمریکایی ۱۸ سال به بالا انجام شده است.

بسیاری از مردم به خاطر دورکاری دیگر نیازی به زندگی در شهر محل کار ندارند. دنیاگیری ویروس کرونا دیدگاه بسیاری از شرکت‌ها به دورکاری به ویژه کمپانی‌های فناوری را تغییر داده است. برای مثال فیسبوک از دورکار شدن همیشگی نیمی از کارکنان خود خبر داده و کارکنان توییتر نیز برای همیشه دورکار شده اند.

بر اساس نظرسنجی Upwork، مردم به دورکاری به عنوان فرصتی برای نقل مکان به شهرهایی نگاه می‌کنند که دوست دارند در آن‌ها زندگی کنند و از عهده خرج و مخارج آن‌ها برمی‌آیند. بیشترین مهاجرت در شهرهای بزرگ رخ خواهد داد چرا که حدود ۲۰ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی که به فکر نقل مکان هستند در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند. از آنجایی که دورکاری ناشی از کرونا همچنان ادامه دار خواهد بود، بیش از ۵۰ درصد از شرکت کنندگان به دنبال رفتن به منطقه‌ای هستند که ۲ ساعت یا بیشتر با محل سکونت فعلی آن‌ها فاصله دارد.

تحقیق دیگری که بین ماه‌های مارس تا اوت توسط شرکت اسباب کشی United Van Lines انجام شده نشان می‌دهد که نرخ مهاجرت مردم از کلان‌شهر گران‌قیمت نیویورک نسبت به میانگین ملی آمریکا افزایش یافته است. همچنین درخواست‌ها برای خارج شدن از شهر سان فرانسیسکو بیش از دو برابر میانگین ایالات متحده است.

تحقیق United Van Lines نشان می‌دهد که تمایل مردم آمریکا به نقل مکان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است. نگرانی مردم از وضعیت سلامت فردی و خانوادگی، تمایل به نزدیک‌تر شدن به خانواده و دوستان، تغییرات در وضعیت استخدام یا کار (از جمله دورکاری) و تمایل به تغییر سبک زندگی و بهبود کیفیت آن، از متدوال‌ترین دلایل تمایل مردم به نقل مکان اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی