ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای ۴۰۰ معرفی شد؛ کامپیوتر شخصی در قالب کیبورد

بنیاد رزبری پای از رزبری پای ۴۰۰ رونمایی کرد. کیبوردی کوچک مجهز به پردازنده مبتنی بر ARM که می‌توان با وصل کردنش به مانیتور یا تلویزیون از آن به عنوان یک کامپیوتر ساده برای انجام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵

بنیاد رزبری پای از رزبری پای ۴۰۰ رونمایی کرد. کیبوردی کوچک مجهز به پردازنده مبتنی بر ARM که می‌توان با وصل کردنش به مانیتور یا تلویزیون از آن به عنوان یک کامپیوتر ساده برای انجام کارهای سبک استفاده کرد.

رزبری پای ۴۰۰ کاملاً شبیه رزبری پای کیبورد و هاب است، با این تفاوت که حالا برای تبدیل شدن به یک PC به انواع پورت‌ها و کانکتورهای اضافه مجهز شده است. این محصول از پردازنده چهار هسته‌ای BCM2711 برادکام با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز بهره برده و به ۴ گیگابایت رم LPDDR4 مجهز شده است.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه رزبری پای ۴۰۰ می‌توان به وای فای دو بانده، بلوتوث ۵.۱، پورت اترنت گیگابیتی، سه درگاه USB (دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 2.0)، دو پورت مایکرو HDMI، پین های GPIO و اسلات کارت microSD اشاره کرد.

«Eben Upton»، مدیرعامل بنیاد رزبری پای می‌گوید هدف از ساخت Pi 400، تولید کامپیوتر جمع و جوری بوده که کاربران غیرحرفه‌ای بتوانند آن را به آسانی و بدون نیاز به مراجعه تکنسین به خانه و ریسک شیوع کرونا راه اندازی کنند. البته کیت دسکتاپ رزبری پای ۴ همچنان برای افرادی که این مدل را ترجیح می‌دهند قابل خریداری خواهد بود.

رزبری پای ۴۰۰ از هم اکنون با قیمت ۷۰ دلار به بازار عرضه شده است. خریدار می‌تواند این محصول را در قالب پکیج همراه با ماوس، آداپتور USB-C، کارت microSD شانزده گیگابایتی و کابل HDMI با قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کند. بنیاد رزبری پای از احتمال عرضه نسخه قوی‌تر این کامپیوتر برای سازمان‌ها و مراکز آموزشی خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی