ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ضبط مکالمات تصویری واتساپ
تکنولوژی

قابلیت پیام ناپدید شونده واتساپ چگونه کار می‌کند؟

واتساپ در حال کار روی ویژگی به نام پیام ناپدید شونده است که در صورت فعال شدن، پیام‌های ارسالی پس از ۷ روز ناپدید می‌شوند، اما نحوه کار پیام ناپدید شونده واتساپ چگونه است؟ این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

واتساپ در حال کار روی ویژگی به نام پیام ناپدید شونده است که در صورت فعال شدن، پیام‌های ارسالی پس از ۷ روز ناپدید می‌شوند، اما نحوه کار پیام ناپدید شونده واتساپ چگونه است؟

این قابلیت هنوز در اختیار کاربران قرار نگرفته و تنها به نسخه بتا اضافه شده، البته در آینده کاربران در نسخه وب و سیستم عامل اندروید، iOS و KaiOS به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. این کمپانی درباره پیام‌ ناپدید شونده واتساپ اعلام کرده:

«اگر کاربری واتساپ را برای مدت ۷ روز باز نکند، پیام ناپدید خواهد شد. با این حال این احتمال وجود دارد که پیش نمایش پیام تا زمانی که واتساپ باز شود، در نوتیفکیشن‌ها به نمایش گذاشته شود.»

کاربران می‌توانند قابلیت پیام ناپدید شونده واتساپ را برای کاربران به صورت جداگانه فعال و غیرفعال کنند. در گروه‌ها تنها ادمین‌ها می‌توانند چنین ویژگی را مورد استفاده قرار دهند که البته تاثیری روی پیام‌هایی که در گذشته ارسال شده‌اند یا دریافت کرده‌اید، ندارد.

پیام ناپدید شونده واتساپ

باید به این نکته اشاره کنیم که اگر یک پیام ناپدید شونده واتساپ برای فرد دیگری با غیرفعال بودن این ویژگی ارسال شود، ناپدید نخواهد شد و کاربر دوم پس از مدت ۷ روز به آن دسترسی خواهد داشت. علاوه بر این اگر کاربری پیش از ناپدید شدن پیام تصمیم به تهیه نسخه پشتیبان از پیام‌ها بگیرد، این پیام در بکاپ قرار می‌گیرد اما پس از ریستور کردن، ناپدید می‌شود.

واتساپ به کاربران توصیه کرده که این ویژگی را تنها برای افراد قابل اطمینان خود مورد استفاده قرار دهند چرا که می‌توان آن را فوروارد کرد یا اینکه پیش از ناپدید شدن، از آن اسکرین شات گرفت. علاوه بر این می‌توان با دستگاه دیگری نیز از این پیام پیش از ناپدید شدن عکس گرفت.

واتساپ همچنین به این موضوع اشاره کرده که به صورت پیش فرض، فایل‌های مدیا دریافتی به صورت خودکار دانلود شده و درون دستگاه قرار می‌گیرند. اگر قابلیت پیام ناپدید شونده واتساپ فعال باشد، فایل رسانه‌ای ناپدید می‌شود اما در صورت فعال بودن ویژگی دانلود خودکار، درون گوشی ذخیره خواهد شد.

در حال حاضر واتساپ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه عمومی این ویژگی ارائه نکرده و بسیاری از کاربران محبوبترین پیام‌رسان جهان که اکنون روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام توسط آن رد و بدل می‌شود، منتظر چنین قابلیتی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۱۲ آبان ۱۳۹۹

    یه قابلیت بی خود...

مطالب پیشنهادی