ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به عملکرد تیم بررسی تصادف ولوو؛ مهندسان مبارزه با فرشته مرگ

وقتی صحبت از ایمنی در صنعت خودرو باشد، ولوو نامی است که بلافاصله به ذهن خطور می‌کند. این کمپانی سوئدی از دیرباز توجه ویژه‌ای به ایمنی داشته و نوآوری‌های زیادی را در این زمینه انجام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

وقتی صحبت از ایمنی در صنعت خودرو باشد، ولوو نامی است که بلافاصله به ذهن خطور می‌کند. این کمپانی سوئدی از دیرباز توجه ویژه‌ای به ایمنی داشته و نوآوری‌های زیادی را در این زمینه انجام داده است. کمربند ایمنی سه نقطه‌ای که تاکنون جان میلیون‌ها نفر را در کشورهای مختلف جهان نجات داده، یکی از نوآوری‌های ولوو محسوب می‌شود.

پیشتازی ولوو در زمینه ایمنی اصلا بی‌جهت و بدون دلیل نیست. این خودروساز خوشنام از سال 1970، با تشکیل تیم تحقیقات تخصصی ابعاد گوناگون تصادفاتی را که یک طرف آن مدلی از ولوو است، به دقت بررسی می‌کند. اعضای این تیم همیشه آماده اعزام، وظیفه دارند به بازرسی دقیق صحنه تصادفات پرداخته و هر گونه اطلاعات مفید را برای ارسال به ولوو جمع‌آوری کنند.

به گفته ولوو، هر موقع محصولی از این کمپانی در اطراف گوتنبرگ سوئد تصادف می‌کند، تیم بازرسین به محل اعزام شده و به طور موشکافانه جزئیات صحنه و یافته‌های خود را مستندسازی می‌کنند.

خانم مالین اکهلم (Malin Ekholm) مدیر مرکز ایمنی ولوو در این رابطه اظهار کرده تحقیقات و کار سخت تیم بررسی تصادفات اگر چه با سوانح ترافیکی ناراحت‌کننده در ارتباط است، ولی در نهایت به یک نتیجه مثبت که همانا ساخت خودروهای ایمن‌تر است، منجر می‌شود. وی اضافه کرده با آنالیز دقیق آنچه که در هر مرحله از یک تصادف اتفاق افتاده، اعضای تیم مذکور اطلاعاتی بسیار حیاتی درباره چگونگی ارتقای ایمنی خودروها فراهم می‌کنند.

آنطور که اعلام شده، محققان تیم اختصاصی ولوو پس از رسیدن به محل وقوع سانحه، فاکتورهایی مثل شدت برخورد، سرعت و میزان دخالت سیستم‌های ایمنی، وضعیت سلامتی سرنشینان، شرایط جوی، زمان تصادف، وضعیت راه و علائم راهنمایی و رانندگی را بررسی می‌کنند.

پس از بازگشت به مقر کمپانی، محققان ولوو با راننده تماس ‌می‌گیرند تا در صورت امکان به خودروی سانحه دیده دسترسی پیدا کرده و آن را دقیق بررسی نمایند. علاوه‌بر این، آنها گزارش عمومی پلیس از سانحه را نیز مطالعه می‌کنند.

در گام بعدی نوبت به دانشمندان رفتارشناس ولوو می‌رسد تا به بررسی نحوه تجربه راننده از تصادف رخ داده بپردازند. بعد از این مرحله متخصصین بیومکانیک، سوابق و شرایط سلامتی فرد را برای کشف آثار ناشی از تصادف مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ولوو می‌گوید تیم تحقیق از تصادفات این شرکت، سالانه به طور مستقیم بین 30 الی 50 حادثه را از نزدیک بررسی می‌کند. این خودروساز سوئدی افزوده اطلاعات سودمند دیگری از طرف پرسنل سایر نیروهای امدادی از سرتاسر جهان که به محل وقوع حوادث اعزام می‌شوند، در اختیار اعضای تیم مذکور قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    این که چیزی نیست،مهندسان ویران خودرو و سایپا با فرشته مرگ رفیق شفیقن?...

  • linkin park
    linkin park | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    در کشور عزیز ایران هم وقتی تصادف میشه، انبوهی از کارشناسان مردمی جهت بررسی تصادف ایست کامل کرده و کیلومترها ترافیک تشکیل می دهند، هم این طرف جاده و هم در آن طرف جاده...

مطالب پیشنهادی