ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نیمی از جمعیت اسلواکی در یک روز آزمایش کرونا دادند

تنها در یک روز از نزدیک به نیمی از جمعیت کشور اسلواکی آزمایش کرونا گرفته شد که بخشی از برنامه دولت برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این ویروس محسوب می‌شود. این طرح که برای اولین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

تنها در یک روز از نزدیک به نیمی از جمعیت کشور اسلواکی آزمایش کرونا گرفته شد که بخشی از برنامه دولت برای جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این ویروس محسوب می‌شود.

این طرح که برای اولین بار در کشوری به اندازه اسلواکی اجرایی می‌شود، یکی از راه‌های مدنظر کشورها برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. وزیر دفاع اسلواکی به تازگی اعلام کرده ۲.۵۸ میلیون نفر روز شنبه در این کشور مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که در این میان نتیجه تست ۲۵,۸۵۰ نفر یا ۱ درصد افراد مثبت اعلام شده و هم اکنون قرنطینه شده‌اند.

این کشور اروپایی جعمیتی برابر ۵.۵ میلیون نفر دارد و می‌خواهد تا جای ممکن افراد را آزمایش کند، البته در این طرح از افراد بالای ۱۰ سال آزمایش گرفته می‌شود. در این طرح بیش از ۴۰ هزار پزشک و تیم‌های پشتیبانی شامل سربازان، پلیس، کارکنان دولتی و داوطلبان در انجام تست آنتی‌ژن مشارکت داشته‌اند و در ۵۰۰۰ مرکز از افراد آزمایش گرفتند.

اسلواکی

این آزمایش به صورت رایگان و داوطلبانه صورت گرفت، اما دولت اعلام کرده که شاید در آینده افرادی که در این آزمایش شرکت نمی‌کنند را خانه‌نشین کند و مانع از حضور آن‌ها سر کار شود. نخست وزیر اسلواکی، «ایگور ماتوویچ» بخاطر فشار بر مردم عذرخواهی کرده، اما چنین کاری را لازم دانسته:

«آزادی باید با مسئولیت‌پذیری نسبت به افرادی که در میان ما وجود دارند مانند بیماران سرطانی، افراد مسن یا بیماران دیگر همراه باشد.»

اسلواکی به علت اعمال محدودیت‌ها، در بهار و تابستان با شمار کم مبتلایان مواجه شد، اما میزان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و باعث نگرانی‌هایی در این کشور اروپایی شده است.

این طرح از سوی برخی متخصصان مورد انتقاد و مخالفت قرار گرفته و آن را چندان منطقی نمی‌دانند، البته آن‌ها به این موضوع نیز اشاره می‌کنند که تست آنتی‌ژن مورد استفاده در این طرح در مقایسه با آزمایش‌های PCR دقت کمتری دارد و می‌تواند نتایج جعلی در پی داشته باشد. روز یکشنبه اسلواکی از ابتلای ۲۲۸۲ نفر جدید از طریق آزمایش‌های PCR‌ خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی