ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی برج کلمه؛ جایگزین آمیرزا؟

پازل‌های کلمات همیشه از موضوعات پر تکرار در بین بازی‌سازان و بازیکنان ایرانی بوده‌اند و انواع بازی‌هایی که در این سبک ارائه شده و به محبوبیت رسید‌ه‌اند، می‌توانند گواهی بر این قضیه باشند. وقتی عناوینی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

پازل‌های کلمات همیشه از موضوعات پر تکرار در بین بازی‌سازان و بازیکنان ایرانی بوده‌اند و انواع بازی‌هایی که در این سبک ارائه شده و به محبوبیت رسید‌ه‌اند، می‌توانند گواهی بر این قضیه باشند. وقتی عناوینی مثل «آمیرزا» ،‌ «باقلوا» و «کلماتیک» عرضه شدند، در تمام مهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های دوستانه صحبتی از این بازی‌ها بود و درصد زیادی از افراد تجربه‌اش کرده بودند اما این پایان راه نبود و سازندگان بسیاری سعی کردند این سبک را ادامه بدهند؛ بازی‌سازان فعال در «سداسمال استودیو» با ساختن بازی برج کلمه یکی از ادامه‌دهندگان این مسیرند.

در بازی برج کلمه مانند سایر پازل‌های این سبک باید به دنبال کلمات مشخصی بگردید که از کنار هم قرار گرفتن حروف مختلف تشکیل شده‌اند. در آمیرزا و باقلوا که نمونه‌های موفق این سبک بودند، موضوع مشخصی برای انتخاب کلمات وجود نداشت و فقط باید تمام کلمات ممکن با حروفی که در اختیار بازیکن بود، ساخته می‌شد اما برج کلمه در ۴۵ فصل و ۴۵۰ قسمت طراحی و ساخته شده است که موضوعات مختلفی از جمله مشاهیر، ضرب‌المثل، شهر و کشور و... را پوشش می‌دهد.

بازی برج کلمه

با ورود به هر مرحله یک برج متشکل از حروف روبروی شما قرار دارد که با توجه به موضوع مرحله باید حروفی را که کنار هم کلمه‌ی مرتبطی می‌سازند، انتخاب کنید و با وصل کردن حروف به هم کلمه را مشخص کنید. با انتخاب هر کلمه، حروف از برج حذف می‌شوند و حروف جدید کنار هم قرار می‌گیرند که امکان به وجود آمدن کلمات جدید را فراهم می‌کند. اتصال حروف فقط به شکل ستونی یا ردیفی ممکن است و حروف هم نباید با هم فاصله داشته باشند.

پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله سکه دریافت می‌کنید اما اگر بتوانید کلماتی بیشتر از تعداد مشخص شده پیدا کنید، سکه‌ی اضافی می‌گیرید. علاوه بر امتیازات بازی، می‌توانید با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی و پرداخت درون برنامه‌ای هم سکه‌های بیشتری به دست بیاورید.

در مراحلی که بازی واقعا سخت می‌شود می‌توانید از گزینه‌های کمکی استفاده کنید که در پایین صفحه وجود دارند. این گزینه‌ها تا سه بار به صورت رایگان قابل استفاده هستند و بعد از سه بار باید با پرداخت سکه از آن‌ها استفاده کنید که البته با توجه به سیستم امتیازدهی دست و دل‌بازانه‌ی بازی، کار سختی نیست.

بازی به کنترل لمسی پیچیده‌ای نیاز ندارد و به همین دلیل شاهد یک گیم‌پلی روان هستیم که البته جای خالی انیمیشن‌های دقیق‌تر در کنار آن احساس می‌شود. بازی آفلاین است و بهتر است قبل از بازی حتما اتصال اینترنت را قطع کنید چون تبلیغاتی که پس از هر مرحله پخش می‌شود کلافه‌کننده است و روند بازی را هم کند می‌کند.

بازی برج کلمه

با تمام این صحبت‌ها، باید گفت که بازی برج کلمه در نوع خودش بازی خوب و قابل قبولی است که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند. سازندگان بازی برج کلمه با افزودن موضوع به این سبک که حتی در بخش‌هایی از بازی حالت معما به خود می‌گیرد، توانسته‌اند عملکرد متفاوتی داشته و تا حدی از رقبایشان در این حوزه فاصله بگیرند.

با این وجود کمی اغراق‌آمیز است اگر بخواهید بازی برج کلمه را با عناوین موفق‌تری مثل آمیرزا یا کلماتیک قیاس کنید. برج کلمه در بهترین حالت می‌تواند تا مدتی کوتاه، آن هم برای مخاطبی که از بازی‌های جورچین کلمات اشباع نشده سرگرم‌کننده باشد. هر چند جلوه‌های بصری بازی چندان خوب و پخته نیست و شاید نتواند همین مخاطبان را هم پای خود نگه دارد.

نکته مسلم اینجاست که به ایده ساخت بازی‌های جورچین کلمات طی این چند سال، به قدر کافی پرداخته شده، ایده‌های ناب امتحانشان را پس داده‌اند و فقط فضای کوچکی برای خلاقیت و آوردن ایده‌های نو به این بازی‌ها باقی مانده است. با این حساب بعید است دیگر شاهد محصولات باکیفیتی در سطح و اندازه آمیرزا در بازار بازی‌های موبایلی باشیم.

بنابراین شاید کاستن از اولویت ساخت بازی‌های جورچین کلمات و پرداختن به سوژه‌های بکری که می‌توانند پتانسیل خوبی در بازار داخلی داشته باشند، برای فعالان بازیسازی تصمیم هوشمندانه‌تری باشد. طبیعتا ارائه ایده‌های نو و پذیرش ریسک این کار، در صورت به ثمر نشستن و رسیدن به موفقیت لذتی برای توسعه‌دهنده به همراه دارد که پرداخت به ایده‌های تکراری و با ریسک کم اصلا قادر به برآورده کردن آن نیست.

بازی برج کلمه را می‌توانید همین حالا و به رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

برج کلمه

برج کلمه

سازنده: سداسمال استودیو قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 45 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی