ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محقق ایرانی برنده مدال آیزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ شد

«نادر انقطاع» استاد ایرانی الاصل دانشگاه پنسیلوانیا به خاطر دستاوردهای بزرگ در زمینه فیزیک، مدال آیزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ را از انستیتو فیزیک بریتانیا دریافت کرد. او به خاطر نوآوری‌های شگرف و کمک‌های تحول ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

«نادر انقطاع» استاد ایرانی الاصل دانشگاه پنسیلوانیا به خاطر دستاوردهای بزرگ در زمینه فیزیک، مدال آیزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ را از انستیتو فیزیک بریتانیا دریافت کرد.

او به خاطر نوآوری‌های شگرف و کمک‌های تحول آفرین در زمینه مواد پیچیده الکترومغناطیسی و اپتیکی در مقیاس نانو و توسعه متامواد با ایندکس نزدیک به صفر و محاسبات آنالوگ و نانوسیرکوئیتری نوری برنده این جایزه شده است.

انستیتو فیزیک دستاوردهای این محقق در زمینه فیزیک تعاملات نور-ماده را بسیار عظیم توصیف کرده است. او زمینه‌های متحول کننده متعددی را در علوم الکترومغناطیس و اپتیکی معرفی کرده و از او به عنوان پدر رایانش آنالوگ مبتنی بر مواد و المان‌های نانوسیرکوئیتری اپتیکی، فیزیک ایندکس نزدیک به صفر و پوشش پلاسمونیک یاد می‌شود.

دستاوردهای آقای انقطاع در زمینه مواد اپسیلون نزدیک به صفر (ENZ) سبب معرفی مدل جدیدی برای تعاملات نور-ماده شده است. دستاورد او در زمینه نانوسیرکوئتری اپتیکال نشان می‌دهد که نانوذرات می‌توانند به عنوان المان‌های سیرکوئیت اپتیکی «ماژولار» عمل کرده و نور را در مقیاس نانو دستکاری کنند.

نادر انقطاع ۱۵ مهر ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را از مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد. او سال ۱۹۷۸ از ایران مهاجرت کرد و هم اکنون استاد دانشگاه پنسیلوانیا است.

مدال و جایزه آیزاک نیوتن شامل یک مدال طلا و جایزه هزار پوندی می‌شود که هر سال توسط انستیتو فیزیک انگلستان به فیزیکدانان برتر اعطا می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی