ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی هوش مصنوعی سر طاس داور را با توپ فوتبال اشتباه می‌گیرد [تماشا کنید]

بسیاری از لیگ‌های فوتبال مسابقات را برای طرفداران پخش می‌کنند و شیوع کرونا باعث شده لیگ‌های کوچکتر به سراغ دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بروند که همیشه عملکرد مناسبی ندارند. با شیوع کرونا در سراسر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

بسیاری از لیگ‌های فوتبال مسابقات را برای طرفداران پخش می‌کنند و شیوع کرونا باعث شده لیگ‌های کوچکتر به سراغ دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بروند که همیشه عملکرد مناسبی ندارند.

با شیوع کرونا در سراسر جهان، بسیاری از مسابقات ورزشی تعطیل شدند و پس از مدتی شاهد برگزاری آن‌ها بدون حضور تماشاگران بودیم. عدم وجود تماشاگران باعث شده که لیگ‌های مختلف دست به ابتکارات متفاوتی بزنند که یکی از آن‌ها استفاده از دوربین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

در حالی که این دوربین‌ها ایده مناسبی به نظر می‌رسند و استفاده زیادی برای باشگاه‌های کوچک دارند، هوش مصنوعی می‌تواند به مشکلاتی نیز دچار شود. در اسکاتلند باشگاه فوتبال «اینورنس کالدنیون تیسل» برای بازی در مقابل تیم «Ayr United» از چنین دوربین‌هایی استفاده کرده که البته همه چیز طبق برنامه پیش نرفته است.

این دوربین با استفاده از هوش مصنوعی باید به صورت خودکار توپ فوتبال را دنبال می‌کرد تا کاربران در یوتیوب به دید مناسبی از بازی دست پیدا کنند. با این حال این هوش مصنوعی سر طاس کمک داور را به اشتباه توپ فوتبال درنظر می‌گیرد و در مسابقه بجای توپ، این داور را دنبال می‌کند. طرفداران از چنین موضوعی ابزار نارضایتی کردند و حتی نتوانستند تنها گل تیم خود را نیز ببیند.

همانطور که در ویدیو قابل مشاهده است، تمرکز این دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی از توپ به کمک داور تغییر می‌کند. اگر چنین مشکلی در یکی از لیگ‌های فوتبال مطرح در سطح جهان رخ می‌داد، مسئولین مجبور به پاسخگویی درباره مشکلات بودند و مورد بازخواست طرفداران و رسانه‌ها قرار می‌گرفتند.

مشکل اخیر در لیگ فوتبال اسکاتلند نشان می‌دهد که با وجود استفاده گسترده از فناوری ردیابی توپ مبتنی بر هوش مصنوعی در ورزش‌های مختلف، هنوز امکان خطا در آن وجود دارد. تولیدکننده دوربین مورد استفاده در این مسابقه این باگ را برطرف خواهد کرد تا در آینده مشکل مشابهی رخ ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dastan
    dastan | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    ? ? ? ?

  • hossein.bp
    hossein.bp | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    عههههه ... یه کاری نکنین دیگه وقتی داریم با بابامون گزارش علمی میبینیم پشیمون بشیم دیگه ... این اهنگ چیه ? ? ? ?

  • afshin348
    afshin348 | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    سر داور رو با توپ اشتباه گرفته

مطالب پیشنهادی