ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز موفق پهپاد با پیل سوختی [تماشا کنید]

یک کانال یوتیوب روس زبان راهکاری مبتنی بر هیدروژن ابداع کرده که مدت زمان پرواز پهپاد را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. دنیای RC به لطف توسعه باتری‌های لیتیوم پلیمر برای همیشه تغییر کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یک کانال یوتیوب روس زبان راهکاری مبتنی بر هیدروژن ابداع کرده که مدت زمان پرواز پهپاد را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دنیای RC به لطف توسعه باتری‌های لیتیوم پلیمر برای همیشه تغییر کرد و هواپیماها و هلیکوپترهای مدل دیگر برای عملکرد مطلوب نیازی به موتورهای درون‌سوز گرانقیمت و پیچیده نداشتند. البته باتری‌های لیتیومی همچنان چگالی انرژی کمتری نسبت به دیگر راهکارهای سوختی دارند و به همین دلیل مدت زمان پرواز را کمتر می‌کنند. حال یکی از کانال‌های یوتیوب به منظور حل این مشکل پهپادی با پیل سوختی توسعه داده و آن را با موفقیت آزمایش کرده است.

طول و عرض پهپاد مورد بحث تقریباً ۵ متر است و به این دلیل بزرگ طراحی شده تا بتواند تانکر هیدروژن و سلول سوختی را بدون مشکل حمل کند. نیروی آن توسط یک موتور براشلس معمولی تأمین شده و ۶ کیلوگرم وزن دارد. این پهپاد به لطف منبع تغذیه ۲۰۰ واتی قادر به پرواز به مدت چند ساعت است و تیم سازنده در پی اضافه کردن باتری بوستر به منظور تأمین انرژی مورد نیاز پهپاد برای رفع نیازهای کوتاه مدت (مثل تیک آف) است.

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، پهپاد چند پرواز موفق را به کمک سلول سوختی انجام می‌دهد و قرار است در آینده با بهبود این سیستم پهپاد توانایی پرواز طولانی‌تر و نرم‌تر را پیدا کند.

صنعت حمل و نقل در شرف تغییرات گسترده است و شرکت‌ها در پی تولید هواپیما و ماشین با سوخت هیدروژنی هستند. اوایل مهر ماه امسال شرکت ZeroAvia اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی جهان را با موفقیت آزمایش کرد. حدوداً دو هفته قبل مقامات شهر «ابردین» اسکاتلند به منظور کاهش آلودگی هوا از اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی در دنیا رونمایی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    این اپارات چقدر مضخرفهههههههههه

مطالب پیشنهادی