ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تاریخ رویداد One More Thing را اعلام کرد؛ مک مبتنی بر ARM در آستانه معرفی

اپل برگزاری رویدادی به نام «One More Thing» در سه شنبه هفته آینده را تایید کرده که احتمالا طی آن شاهد معرفی نخستین مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده مبتنی بر آرم خواهیم بود. به گزارش «بلومبرگ»، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳

اپل برگزاری رویدادی به نام «One More Thing» در سه شنبه هفته آینده را تایید کرده که احتمالا طی آن شاهد معرفی نخستین مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده مبتنی بر آرم خواهیم بود.

به گزارش «بلومبرگ»، در این رویداد احتمالا باید منتظر معرفی سه سیستم مک بوک جدید کوپرتینویی‌ها شامل مک بوک ایر 13 اینچی درکنار مک بوک پرو 13 و 16 اینچی باشیم.

اپل در رویدادهای قبلی خود از گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12، اپل واچ 6 و آیپد رونمایی کرد؛  اما رویداد 20 آبان‌ماه تفاوتی اساسی با همه رویدادهای قبلی دارد. اپل پس از مدت‌ها تلاش، درنهایت می‌خواهد مک‌بوک‌های جدیدش را با پردازنده اپل مبتنی بر آرم به بازار عرضه کند.

از زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل تاکنون شایعه‌های مختلفی در مورد پردازنده اپل مبتنی بر آرم منتشر شده بود؛ اما مشخص نبود بالاخره کدام دستگاه‌های اپل قرار است با چیپست جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

به نظر می‌رسد داستان چیپست جدید اپل به همین جا ختم نمی‌شود و براساس اعلام «مارک گورمن»، تحلیلگر سرشناس بلومبرگ، کوپرتینویی‌ها روی توسعه یک مدل آی‌مک بازطراحی شده، نسخه جدید مک مینی و نسخه کوچکتر مک پرو نیز کار می‌کنند تا با چیپست جدید آن را روانه بازار کنند.

«تیم کوک»، مدیر عامل شرکت اپل در رویداد WWDC 2020 که جایگزینی پردازنده‌های اینتل با ARM تایید شد، اعلام کرد که پروسه تغییر فرآیند تولید محصولات و استفاده از چیپست‌های اختصاصی اپل در تمامی دستگاه‌ها، حدودا دو سال طول می‌کشد.

با این صحبت تیم کوک می‌توانیم حدس بزنیم که چقدر زمان می‌برد تا سایر سیستم‌های کامپیوتری کوپرتینویی‌ها نیز با چیپست جدید به بازار عرضه شوند.

اپل برای درک بهتر اثرات این تغییر روی اکوسیستم خود یک‌مک مینی مجهز به پردازنده ARM را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا برنامه‌های جدید خود را روی آن آزمایش و اجرا کنند.

با استفاده از پردازنده آرم اپل، توانایی اجرای برنامه‌ها در سیستم عامل iOS طراحی شده برای آیفون و آیپد روی سیستم‌های مک تسهیل می‌شود. با بروز رسانی نسخه macOS Big Sur که بیش از هر زمان دیگری باعث نزدیک‌تر شدن iOS ،iPadOS و macOS به یکدیگر می‌شود، شرایط بهتر هم خواهد شد.

در رویداد بعدی اپل در کنار معرفی دستگاه‌های جدید مک بوک، احتمالا یا شاهد بروزرسانی سیستم عامل این شرکت خواهیم بود یا ممکن است تاریخ انتشار آن مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی