ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۷۵ در نتایج بنچمارک از کرین ۹۰۰۰ پیشی گرفت

نخستین بنچمارک‌های اسنپدراگن ۸۷۵ از قدرت بالای این چیپست در مقایسه با نسل قبل و کرین ۹۰۰۰ خبر می‌دهند. افشاگری با نام کاربری «Digital Chat» نتایج تست‌هایی را منتشر کرده که ظاهرا روی نسخه مهندسی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۵

نخستین بنچمارک‌های اسنپدراگن ۸۷۵ از قدرت بالای این چیپست در مقایسه با نسل قبل و کرین ۹۰۰۰ خبر می‌دهند.

افشاگری با نام کاربری «Digital Chat» نتایج تست‌هایی را منتشر کرده که ظاهرا روی نسخه مهندسی یک موبایل مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک چینی «Master Lu» صورت گرفته است. بر این اساس کوالکام در تراشه جدید هم کماکان چیدمان هسته‌های پردازشی ۱+۳+۴ را حفظ کرده و حتی فرکانس هسته نیز روی ۲.۸۴ گیگاهرتز باقی مانده که مشابه اسنپدراگون ۸۶۵ بوده و از نسخه پلاس این تراشه ۰.۲۵ گیگاهرتز کمتر است.

در مقابل کرین ۹۰۰۰ که بر پایه فرایند ۵ نانومتری طراحی شده، از یک هسته قدرتمند Cortex-A77 با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A77‌ با فرکانس ۲.۵۴ گیگاهرتز و در نهایت ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز برخوردار است.

افزایش قدرت چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ در فرکانس ثابت مدیون هسته Cortex-X1 است که بر اساس گمانه‌زنی‌های فعلی در تراشه بعدی کوالکام و احتمالا اگزینوس سامسونگ شاهد آن خواهیم بود. عملکرد پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ به لطف این طراحی حدود ۲۰ درصد از کرین ۹۰۰۰ بهتر است اما این دو تراشه از نظر پردازش گرافیکی رقابت شانه به شانه‌ای دارند و حتی تراشه هواوی اندکی عملکرد بهتری دارد.

امتیاز کلی چیپست‌های اسنپدراگون ۸۷۵، ۸۶۵ و کرین ۹۰۰۰ در بنچمارک Master Lu به ترتیب برابر ۸۹۹۴۰۱، ۸۲۰۲۲۰ و ۸۷۵۳۰۸ عنوان شده است.کرین ۹۰۰۰ نه تنها در این تست اسنپدراگون ۸۶۵ را با فاصله پشت سر گذاشته بلکه نتایج برخی بنچمارک‌ها از برتری آن بر ۸۶۵ پلاس نیز حکایت دارد.

تاریخ معرفی اسنپدراگون ۸۷۵ هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما احتمال می‌رود که ۱۱ و ۱۲ آذر ماه این رویداد برگزار شود. در هر حال سال آینده شاهد عرضه پرچمدارهای مجهز به این تراشه خواهیم بود و احتمالا دو برند شیائومی و ویوو نخستین شرکت هایی هستند که موبایل‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ را روانه بازار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    کراین 9000هر چند تونست از کوالکام 865 و 865plus با فاصله زیاد پیشی بگیره ولی در نهایت از 875 با اختلاف کمی شکست خورد البته کراین 9000در قسمت گرافیک GPUهمچنان در صدر جهان ..

  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۱۳ آبان ۱۳۹۹

    کراین نتونست صدر اول و نگه داره،،جاشو داد ب جدیدترین پردارنده کوالکام ..

مطالب پیشنهادی