ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازداشت تکنسین ایتالیایی به جرم استخراج مخفیانه اتریوم با کامپیوترهای فرودگاه

تکنسین فرودگاهی در ایتالیا به اتهام سواستفاده از کامپیوترهای محل کار برای استخراج پول دیجیتال توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، یکی از کارکنان فرودگاه شهر «لامزیا ترمه» در منطقه «کالابریا» در ایتالیا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

تکنسین فرودگاهی در ایتالیا به اتهام سواستفاده از کامپیوترهای محل کار برای استخراج پول دیجیتال توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، یکی از کارکنان فرودگاه شهر «لامزیا ترمه» در منطقه «کالابریا» در ایتالیا با نصب بدافزار روی کامپیوترهای فرودگاه از آن‌ها برای استخراج اتریوم استفاده کرده است. فرد یاد شده با استفاده از کامپیوترهای فرودگاه چندین سیستم ماینینگ راه اندازی کرده و در این مسیر از سیستم‌های بک‌اند نیز سواستفاده کرده است. مقامات فرودگاه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته او را دستگیر کردند.

آنطور که در ادامه گزارش آمده یک شرکت ارائه دهنده خدمات فنی به نام Sacal Global Solutions مسئول نظارت بر کامپیوترهای فرودگاه‌های منطقه کالابریا در ایتالیا است. کارمند یاد شده که ۴۱ سال سن دارد با نفوذ به سیستم‌های شرکت Sacal بدافزار ماینینگ را روی کامپیوترهای فرودگاه نصب کرده است.

مقامات فرودگاه می‌گویند اقدام این فرد کامپیوترهای فرودگاه را در معرض خطر قرار داده است. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که متهم دستکم دو «فارم ماینینگ» راه اندازی و آن‌ها را از طریق سیستم‌های مدیریت خدمات فرودگاه به شبکه‌های خارجی متصل کرده و برای تأمین برق سیستم‌ها از شبکه فرودگاه استفاده کرده است.

این اولین باری نیست که از بدافزار برای استخراج پول دیجیتال استفاده می‌شود. ژانویه سال ۲۰۱۸ و نزدیک به پیک بازار گاوی کریپتو، بدافزار ماینینگ ۵۵ درصد از شرکت‌های دنیا از جمله یوتیوب را تحت تأثیر قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی