ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سال آینده برای اولین بار بیش از نیم میلیارد هدفون TWS و مچ‌بند عرضه می‌شود

گزارش اخیر «کانالیس» خبر از رشد 32 درصدی بازار لوازم جانبی هوشمند تا پایان سال 2020 و رشد 28 درصدی دیگری در سال آینده میلادی می‌دهد. براساس این گزارش، 200 میلیون بند هوشمند و 350 میلیون ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۷

گزارش اخیر «کانالیس» خبر از رشد 32 درصدی بازار لوازم جانبی هوشمند تا پایان سال 2020 و رشد 28 درصدی دیگری در سال آینده میلادی می‌دهد. براساس این گزارش، 200 میلیون بند هوشمند و 350 میلیون هدفون‌ کاملا بی‌سیم در سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود.

به نظر می‌رسد در سال 2021، میزان عرضه بندهای هوشمند پوشیدنی و انواع هدفون‌های هوشمند بی‌سیم به 558 میلیون دستگاه و تا پایان سال 2024 این رقم به 760 میلیون دستگاه برسد.

براساس اعلام «سینتیا چن» تحلیلگر کانالیس، در شرایط همه گیری کرونا و تغییراتی که در بازار به تبع آن به وجود آمده است؛ لوازم جانبی هوشمندی همچون انواع بندها، هدفون‌های بی‌سیم هوشمند درمقایسه با گوشی‌های هوشمند فروش بیشتری داشته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که از زمان شیوع بیماری کرونا، کاربران تمایل بیشتری به خرید لوازم جانبی هوشمند پیدا کرده‌اند. دلایل مختلفی برای این رویکرد مطرح می‌شود. برخی معتقدند که ظاهرا کاربران به دنبال خرید محصولاتی با قیمت پایین و البته کاربردی هستند تا نیاز به خرید ابزارها را مرتفع کنند و علاوه بر این مجبور نباشند هزینه زیادی هم بابت آن بپردازند.

از سوی دیگر پاندمی کرونا باعث شده است که کاربران توجه بیشتری به سلامتی و تندرستی خود نشان بدهند و فروش محصولات هوشمند مرتبط با سلامت شیائومی، گارمین، فیت‌بیت و هوامی در این مدت رونق بیشتری پیدا کرده و به شدت افزایش یافته است.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند، تنها به عرضه موبایل به بازار بسنده نکرده و وارد بازار سایر محصولات هوشمند اعم از ساعت هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم شده‌اند.

در سال 2020، فروش لوازم جانبی هوشمند به ترتیب در بازارهای آمریکای شمالی، چین و اروپا رونق خوبی داشت؛ اما به نظر می‌رسد این روند طی سال‌های آینده تغییر کند.

شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی هوشمند، به دنبال فرصتی برای فروش محصولات خود از جمله بندهای هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم در بازارهای خارج چین هستند. کشورهای جنوب شرقی آسیا به دلیل جمعیت زیاد و مجاورت با چین، از جذابیت زیادی برخوردار هستند.

شرکت‌های چینی به خوبی می‌دانند که دستگاه‌های مقرون به صرفه در چنین بازارهایی فروش خوبی به همراه خواهند داشت. به نظر می‌رسد طی پنج سال آینده، بازارهای آسیا و اقیانوسیه در فروش لوازم جانبی هوشمند اعم از بندهای هوشمند و هدفون بتوانند از آمریکای شمالی و اروپا نیز پیشی بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی