ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک کلی، فضانورد سابق ناسا به سنای آمریکا راه پیدا کرد

فضانورد سابق ناسا، «مارک کلی» از حزب دموکرات توانست در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا در ایالت آریزونا سناتور جمهوری‌خواه را شکست دهد و به مجلس سنا ورود کند. مارک کلی که فضانورد سابق ناسا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

فضانورد سابق ناسا، «مارک کلی» از حزب دموکرات توانست در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا در ایالت آریزونا سناتور جمهوری‌خواه را شکست دهد و به مجلس سنا ورود کند.

مارک کلی که فضانورد سابق ناسا و همچنین کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا است، توانست در یک رقابت تقریبا قابل پیش‌بینی سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا به نام «مارتا مک‌سالی» را شکست دهد و به سنای آمریکا راه پیدا کند که بخشی از تلاش دموکرات‌ها برای کنترل مجلس سنا محسوب می‌شود.

این دومین باری محسوب می‌شود که ایالت محافظه‌کار آریزونا از مک‌سالی حمایت نمی‌کند چرا که به نظر می‌رسد مردم در این ایالت اعتقاد چندانی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا ندارند. این موضوع راه را برای فضانورد سابق ناسا تقریبا راحت کرد.

پیروزی مارک کلی که در نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده بود، از اهمیت بالایی برای حزب دموکرات برخوردار است و هزینه زیادی برای کاندیداها در پی داشته. برای اولین بار از دهه ۵۰ میلادی شاهد ورود دو سناتور دموکرات از ایالت آریزونا به مجلس سنای آمریکا هستیم.

مارک کلی

مارک کلی فضانورد سابق ناسا است و همچنین به عنوان کاپیتان نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده که خود را فردی میانه‌رو و مستقل معرفی کرده. کلی سیاست‌های خانم مک‌سالی درباره شیوع ویروس کرونا در ایالت آریزونا را زیرسوال برده است.

مک‌سالی در سال ۲۰۱۸ نیز در رقابت‌های سنای آمریکا شکست خورده بود، اما توانست به علت درگذشت سناتور «جان مک‌کین» با دستور فرماندار آریزونا به سنا راه پیدا کند. با وجود حضور در مجلس سنا عملکرد مناسبی نداشت و انتقادات زیادی از وی شده بود. اکنون خانم مک‌سالی در انتخابات ۲۰۲۰ سنا از فضانورد سابق ناسا شکست خورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    دموکرات باشی تو امریکا، خودبخود فژانورد هم میشی

مطالب پیشنهادی