ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD با افزایش سهم خود در بازار پردازنده‌ها به اینتل نزدیک می‌شود

اینتل در بازار پردازنده‌ها حکمرانی می‌کند، اما شرکت AMD در سال‌های اخیر توانسته با خانواده رایزن سهم خود را در بازار افزایش دهد و انتظار می‌رود این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد. AMD ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اینتل در بازار پردازنده‌ها حکمرانی می‌کند، اما شرکت AMD در سال‌های اخیر توانسته با خانواده رایزن سهم خود را در بازار افزایش دهد و انتظار می‌رود این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

AMD در جدیدترین گزارش مالی خود از درآمد ۲.۸۰ میلیارد دلاری خبر داد که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی افزایش چشمگیر ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد. این گزارش مالی قابل توجه با خبر خرید شرکت «زایلینکس» همراه شد، قراردادی که ۳۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

پس از انتشار گزارش مالی AMD، آماری درباره بازار پردازنده‌ها منتشر شده که ما را بیشتر با عملکرد این کمپانی آشنا می‌کند. طبق آمار منتشر شده از سوی «Statista»، سهم این کمپانی در بازار پردازنده‌ها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۳۷.۳ درصد رسیده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۲ تا به امروز محسوب می‌شود.

شرکت AMD

در این بازه زمانی اینتل سهم ۶۲.۶ درصدی در بازار داشته که پایین‌ترین میزان طی ۸ سال گذشته محسوب می‌شود. بررسی استیم نیز نشان می‌دهد که در ماه اکتبر ۲۵.۷۹ درصد کامپیوترها دارای پردازنده AMD بوده‌اند و سهم اینتل به ۷۴.۲۱ درصد رسیده. سهم پردازنده‌های AMD در میان کاربران استیم در یک بازه زمانی ۵ ماهه افزایش داشته است.

شرکت AMD

طبق برنامه بنچمارک «PassMark»، در سه ماهه اول سال جاری میلادی AMD در بازار پردازنده‌ها سهمی برابر ۳۶.۳ درصد داشته و اینتل نیز به سهم ۶۳.۷ درصدی دست پیدا کرده است.

شرکت AMD به تازگی از پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ با معماری Zen 3 رونمایی کرده که در بنچمارک‌ها عملکرد مناسبی داشته‌اند. این کمپانی کارت‌های گرافیک سری رادئون RX 6000 را نیز معرفی کرده است. در این میان پردازنده رایزن 5600X توانسته در نتایج بنچمارک پردازنده نسل دهم اینتل را شکست دهد. سال آینده میلادی اینتل پردازنده‌های راکت لیک را وارد بازار خواهد کرد و انتظار می‌رود شاهد رقابت جذابی میان این دو کمپانی باشیم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aminaj
    aminaj | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    اگر اینتل به خودش نیاد و معماری که چند سال چسبیده بهش و ول نکنه به زودی میره تو گود

مطالب پیشنهادی