ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بگذار گلوله‌ها به جای تو حرف بزنند؛ معرفی بهترین بازی های شوتر موبایل

[این مقاله در تاریخ 14 آبان 99 به‌روزرسانی شده است] بازی های شوتر یا تیراندازی جزو پر مخاطب‌ترین دسته سرگرمی‌های دیجیتالی هستند و به خاطر مکانیزم پر سرعت، هیجان‌انگیز، درگیرکننده و البته پر زرق و ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰
[این مقاله در تاریخ 14 آبان 99 به‌روزرسانی شده است]

بازی های شوتر یا تیراندازی جزو پر مخاطب‌ترین دسته سرگرمی‌های دیجیتالی هستند و به خاطر مکانیزم پر سرعت، هیجان‌انگیز، درگیرکننده و البته پر زرق و برقشان جایگاهی برای توسعه بزرگترین نام‌های این صنعت بوده‌اند. این دلایل در کنار هم باعث شده‌اند تا عناوین این سبک بیش از سایر دسته‌ها مورد توجه گیمرها قرار بگیرند و بازی های شوتر موبایل هم کم‌کم دل گیمرها را به دست بیاورند.

البته کمی طول کشید تا این ژانر در پلتفرم موبایل جایگاه خود را پیدا کند چرا که بازی های شوتر اتکای زیادی روی دقت در تیراندازی دارند و پیاده‌سازی مکانیزمی که بتواند چنین سطحی از دقت را روی نمایشگرهای لمسی فراهم کند کار چندان آسانی نبوده است. با این حال خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد عرضه بازی های شوتر موبایل با کیفیتی بوده‌ایم که باعث شده انتخاب از بین آن‌ها سخت و سخت‌تر شود.

در این مطلب تعدادی از بازی‌های خوب این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Dead Trigger 2

زامبی کشی همیشه یکی از هیجان‌انگیزترین کارها در دنیای بازی‌های بوده بنابراین شاید بد نباشد لیستمان را با یک شوتر اول شخص در این سبک آغاز کنیم. در Dead Trigger 2 هم مثل بیشتر بازی‌های این سبک یک ویروس کشنده به جان دنیا افتاده و در انسان‌ها جهش ژنتیکی به وجود آورده است. شما به گروه مقاومت پیوسته‌اید تا از انقراض نسل بشر جلوگیری کنید و در مقابل این ویروس کشنده بایستید.

Dead Trigger 2 هم مثل شماره قبلی این سری یک تجربه تیراندازی ناب پیش رویتان می‌گذارد که با گرافیک زیبا و چشم‌نواز تکمیل می‌شود. کنترل بازی هم برای نمایشگرهای لمسی خوب طراحی شده و برای هدفگیری و شلیک کافیست نشانگر را روی یک زامبی ببرید تا با قرار گرفتن آن در محدوده درست تیراندازی به صورت خودکار آغاز شود. ماموریت‌های زیادی در بازی وجود دارند که می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید.

DEAD TRIGGER 2 - Zombie Survival Shooter FPS

DEAD TRIGGER 2 - Zombie Survival Shooter FPS

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 26/1100 مگابایت زبان:

Sky Force Reloaded

این بازی را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی با زاویه دید از بالا دانست. مثل بیشتر بازی‌های این سبک خلبان یک هواپیما هستید و باید با توپ و رگبار راهتان را از بین آدم بدها باز کنید. نکته خوب بازی این است که امکان آپگرید و تجهیز سلاح را هم در اختیارتان قرار می‌دهد و در هر مرحله هم تعدادی هدف (objectives) برایتان تعیین می‌شود تا آن‌ها را به انجام برسانید.

شاید از یک بازی در این سبک انتظار گرافیک خیلی قوی نداشته باشیم اما همانطور که گفتیم Sky Force Reloaded یکی از بهترین بازی‌های این دسته است و گرافیک زیبای آن هم گواه دیگری بر این مدعاست. با این اوصاف انتظار دیدن انفجارهای عظیم و متعدد را در بازی داشته باشید که به زیبایی بصری و هیجان بازی می‌افزاید.

Sky Force Reloaded

Sky Force Reloaded

سازنده: Infinite Dreams قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 664/متغیر مگابایت زبان:

Guns of Boom

اگر از پابجی خسته شده و دنبال یک شوتر اول شخص آنلاین خوب می‌گردید شاید بد نباشد Guns of Boom را امتحان کنید. این بازی در یک فضای کارتونی رنگارنگ اتفاق می‌افتد و البته این موضوع چیزی از اکشن تمام عیار آن نمی‌کاهد. Guns of Boom تمام المان‌هایی که از یک بازی شوتر اول شخص انتظار دارید در خود دارد: کنترل سریع با پاسخگویی آنی و قابل تنظیم، مپ‌ها و اسلحه‌هایی با طراحی قابل قبول و جامعه بزرگی از گیمرها.

مسابقات به صورت دث‌مچ 4 در برابر 4 برگزار می‌شود و مپ‌های بازی طوری طراحی شده‌اند که امکان حمله‌های سریع (rush)، مبارزه‌های رو در رو و اسنایپ کردن را برای شما فراهم می‌کنند. اگر به لول 22 برسید تورنمنت‌های جدیدی برایتان باز می‌شود که می‌توانید برای احراز صلاحیت شرکت در آن‌ها اقدام کنید.

Guns of Boom - Online PvP Action

Guns of Boom - Online PvP Action

سازنده: Game Insight قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 61/203.8 مگابایت زبان:

Overkill 3

Overkill 3 را هم به عنوان نماینده بازی های شوتر سوم شخص در این لیست قرار می‌دهیم. در این بازی کاراکتر به صورت خودکار حرکت داده می‌شود (on rails) و کار شما این است که هدفگیری کرده و به دشمنان شلیک کنید. اگر این مکانیزم به نظرتان ساده می‌آید بد نیست بدانید که قبل از هر مبارزه با باس‌های بازی می‌توانید درجه سختی مدنظرتان را انتخاب و خودتان را با یک چالش جدید مواجه کنید.

با اینکه گرافیک بازی شاید به پای عناوین خوب دیگر مارکت‌ها نرسد اما وجود یک مود co-op می‌تواند برگ برنده Overkill 3 باشد در این حالت می‌توانید با یکی از دوستانتان یا افراد دیگر، تیم دو نفره تشکیل داده و به دل دشمن بزنید.

Overkill 3

Overkill 3

سازنده: Craneballs قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 28/917.7 مگابایت زبان:

Dead Plague

بازی های شوتر موبایل

با اینکه در این لیست یک اکشن با زاویه دید بالا معرفی کرده‌ایم اما بد نیست که جایی هم برای Dead Plague اختصاص دهیم. این شوتر که شما را به جان زامبی‌ها می‌اندازد با لیستی از خصایص خوب در انتظارتان است: گرافیک زیبا، گیم‌پلی پر سرعت و پشتیبانی از بازی co-op به صورت آنلاین. شما در نقش یکی از اعضای گروه ضربت ظاهر می‌شوید که برای مبارزه با ویروس کشنده‌ای به یک جزیره فرستاده شده‌اید.

باید با سیل قربانیانی که به زامبی تبدیل شده‌اند بجنگید تا نمونه‌های DNA که تنها امید بشر برای یافتن درمان این بیماری کشنده هستند را پیدا کنید. شاید داستان بازی جزئیات بیشتری نسبت به آنچه که از یک بازی شوتر انتظار داریم داشته باشد اما به نظر این را هم می‌تواند یکی از نقاط قوت بازی به حساب آورد.

DEAD PLAGUE: Zombie Outbreak

DEAD PLAGUE: Zombie Outbreak

سازنده: GameSpire Ltd. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 15/326.4 مگابایت زبان:

[به‌روزرسانی آبان 99]

Call of Duty Mobileبازی شوتر کال آف دیوتی موبایل

  • بازی آنلاین است

کال آف دیوتی موبایل یکی از چندین بازی سبک شوتر بود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد اما یک تنه توانست رقبایش را کنار بزند و محبوبیتی که در کامپیوترهای شخصی به دست آورده بود با خود به پلتفرم موبایل بیاورد.

بازی کال آف دیوتی موبایل یک بازی اکشن و واقع‌گرایانه است که حالت‌های مختلفی از جمله بتل رویال ۱۰۰ نفره، رویارویی تیم‌های پنج‌نفره در مقابل هم، اسنایپر، خنثی کردن بمب و... دارد و می‌تواند ساعت‌ها پای موبایل میخکوبتان کند. دست بازیکنان برای ارتقا و شخصی‌سازی سلاح، ارتباط با ویس‌چت یا بخش متنی و استفاده از نقشه‌های مختلف باز گذاشته شده و امکان تمرین با هوش مصنوعی بازی هم فراهم است.

در کل امکانات بازی، گیم‌پلی و کنترل‌ها راضی‌کننده هستند و اگر طرفدار کال آف دیوتی هم باشید این بازی می‌تواند برایتان حکم بهشت باز‌ی‌های شوتر را در موبایل داشته باشد.

Call of Duty®: Mobile

Call of Duty®: Mobile

سازنده: Activision قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/1747 مگابایت زبان:

PUBG Mobileبازی شوتر پابجی موبایل

  • بازی آنلاین است

پابجی که در کامپیوتر‌های شخصی پدربزرگ بتل‌رویال‌ها بود، در سال ۲۰۱۷ در اختیار بازیکنان موبایل قرار گرفت هر چند نسبت به نسخه‌ی کامپیوتر ساده‌تر بود اما از همان ابتدا توجه‌ها را به خودش جلب کرد. حالت‌های مختلف پابجی بی شباهت به کال آف دیوتی نیست و همان بتل رویال ۱۰۰ نفره، رویارویی چهارنفره در مقابل هم و ایونت‌های مناسبتی را در بازی می‌بینیم که تنوع خوبی در بازی ایجاد می‌کنند.

پابجی موبایل هم طراحی واقع‌گرایانه‌ای دارد و تنوع اسلحه‌ها، نقشه‌ها و امکان شخصی‌سازی سلاح و کاراکترها را هم فراهم کرده تا چیزی کم نباشد.

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/1807 مگابایت زبان:

Shadowgun War Games

بازی شوتر Shadowgun War Games

  • بازی آنلاین است

کمپانی Madfinger در کارنامه‌اش بازی‌های شوتر متنوعی دارد اما به جرأت می‌توان گفت که Shadowgun War Games به عنوان آخرین ساخته‌‌اش، بهترین بازی این کمپانی هم هست.

در این بازی هم شاهد حضور حالت مولتی‌پلیر هستیم اما به جای انسان‌ها با آدم‌فضایی‌ها طرفیم. نکته‌ی جالب دیگر این است که برخلاف پابجی موبایل و کال ‌آف دیوتی موبایل، بازی یک خط داستانی دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید کره‌ی زمین را نجات بدهید و تبدیل به یک قهرمان بشوید.

Shadowgun War Games علاوه بر اسلحه‌های متنوع و قابل ارتقا،‌ یک سری حمله‌های فرا انسانی هم در گیم‌پلی بازی تعبیه کرده که وقتی امکان تیراندازی ندارید قابل استفاده است.

Shadowgun War Games

Shadowgun War Games

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 863.7/623 مگابایت زبان:

Into the Dead 2بازی شوتر Into the Dead 2

  • بازی آفلاین است

وقتی PikPok اولین نسخه‌ی Into the Dead را منتشر کرد با استقبال فوق‌العاده‌ای روبرو شد و به همین دلیل نسخه‌ی دوم این بازی شوتر هم روانه‌ی بازار شد.

شما در یک دنیای آخر‌الزمانی گیر افتاده‌اید که زامبی‌ها به آن فرمانروایی می‌کنند و نسل انسان‌ها در حال انقراض است پس برای این که زنده بمانید، مجبورید در خانه‌های باقی مانده به جستجوی غذا و اسلحه بروید. از طرفی هم باید به دنبال خانواده‌تان بگردید که مشخص نیست هنوز زنده‌ هستند یا نه.

Into the Dead 2 گیم‌پلی محدودی دارد و با رسیدن به انتهای داستان، بازی هم به پایان می‌رسد اما نکته‌ی جالب این است که سه پایان احتمالی وجود دارد و عملکرد بازیکن مشخص می‌کند که نتیجه‌ی داستان چه چیزی باشد. بازی آفلاین است و فقط برای باز‌کردن آن دقایقی به اتصال اینترنت نیاز دارید.

Into the Dead 2

Into the Dead 2

سازنده: PikPok قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1500/1277 مگابایت زبان:

Hero Huntersبازی شوتر Hero Hunters

  • بازی آفلاین و آنلاین است

در عناوینی که پیش از این در لیست داشتیم، شما آزاد بودید که به هرجا دلتان می‌خواهد بروید اما در Hero Hunters که بازی شوتر نسبتا موفقی هم بوده، با یک سیستم کاور محور روبرو می‌شوید که فقط اجازه می‌دهد بین کاورها حرکت کنید و پشت آن‌ها پناه بگیرید.

در این بازی پنج هیرو انتخاب می‌کنید که با توجه به نوع سلاح در بازی قرار می‌گیرند؛ اسنایپر در عقب می‌ایستد و هیروهایی که شاتگان و رایفل دارند از او جلوتر می‌روند. هم می‌توانید بازی را روی حالت خودکار بگذارید و فقط یکی از هیروها را کنترل کنید و هم می‌توانید کنترل هر پنج هیرو را در دست بگیرید و در طی بازی بین آن‌ها جابجا شوید. سیستم تخریب‌پذیری بازی هم بسیار لذت‌بخش است و می‌توانید موانع روبرویتان را با تیراندازی تخریب کنید.

Hero Hunters

Hero Hunters

سازنده: Hothead Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 147/112 مگابایت زبان:

LifeAfterبازی شوتر LifeAfter

  • بازی آنلاین است

ویروس خطرناکی در تمام جهان شیوع پیدا کرده که فقط عده‌ی کمی از آن جان سالم به در برده‌اند. کسانی که به این ویروس آلوده شده‌اند با فرا رسیدن شب دنیا را به جهنم تبدیل می‌کنند و مثل مردگان متحرک به دنبال بازماندگانی مثل شما هستند که در حال جنگیدن با گرسنگی، بیماری و خطر هستید.

البته این دنیا آنقدر بی‌رحم و خطرناک است که فقط افراد آلوده به ویروس در کمین شما نیستند بلکه سایر بازماندگان هم ممکن است برای به دست آوردن غذا یا اسلحه به شما حمله کنند پس اگر در طی بازی با یک فرد سالم دیگر روبرو شدید در نهایت احتیاط رفتار کنید و تجربیات و آیتم‌هایتان را با هر کسی شریک نشوید.

LifeAfter

LifeAfter

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3900/3372 مگابایت زبان:

Badlanders

بازی شوتر badlanders

  • بازی آنلاین است

وقتی سریال Into the Badlands ساخته شد، حرفی از بازی نبود اما استقبال گسترده از سریال موجب شد که اقتباسی از آن به پلتفرم‌های موبایل پا بگذارد. در بازی Badlanders شما در طی تجربه‌ی حالت بتل رویال با ۲۵ نفر دیگر برای پس گرفتن یک پایگاه نظامی می‌جنگید که از پیشرفته‌ترین پایگاه‌ها است اما به دست دشمنان‌تان افتاده.

در این راه باید خانه‌های مخروبه و افراد کشته‌شده را غارت کنید تا سلاح به دست بیاورید و بتوانید در جنگ تن به تن با دشمن دوام بیاورید. در بازی امکان ارتقای اسلحه‌ها، کاراکترها و حتی تکنیک‌های دفاعی وجود دارد.

Badlanders

Badlanders

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 584.9/450 مگابایت زبان:

Critical Ops

  • بازی آنلاین است

انتشار این بازی بهترین خبر ممکن برای طرفداران کانتر بود و بیشتر محبوبیتش را هم مدیون همین شباهت است. بازیکنان آزاد هستند تا نقش تروریست یا نیروی ویژه ضد تروریست را انتخاب کنند. اگر تروریست باشید باید از نیرو‌های ویژه فرار کنید و در عین‌حال دست به تخریب و خراب‌کاری بزنید و اگر نیروی ضد تروریست باشید باید قدم به قدم نقشه را به دنبال تروریست‌ها بگردید تا در یک عملیات ویژه آن‌ها را از بین ببرید.

بازی امکانات، تنوع و گرافیک مناسبی برای برطرف کردن انتظارات بازیکنان دارد اما اگر کانتر باز هستید لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد.

Critical Ops

Critical Ops

سازنده: Critical Force قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 762.1/534.05 مگابایت زبان:

Hitman Sniperبازی شوتر hitman sniper

  • بازی آفلاین است

در این بازی شما نقش مامور شماره ۴۷ را بر عهده دارید که تخصصش کار با اسنایپر است و در زمانی کوتاه از پشت‌بام ساختمان‌ها بدون آن که دیده شود دشمنان را به ضرب گلوله می‌کشد و محل را ترک می‌کند.

بازی ۱۶ نوع اسلحه اسنایپر و بیش از ۱۵۰ ماموریت منحصر به فرد دارد که می‌تواند بازیکنان را برای ساعت‌ها مشغول کند.Hitman Sniper‏ از هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار است و حتی صدای شلیک گلوله باعث می‌شود دشمنان به سرعت واکنش نشان بدهند،‌ پناه بگیرند و یا با هلیکوپتر فرار کنند پس نباید تیرتان خطا برود.

همچنین یک حالت زامبی هم در بازی وجود دارد که در طی آن می‌توانید زامبی‌هایی که در خیابان جولان می‌دهند را با یک گلوله زمین گیر کنید اما این حالت بازی نسبتا سخت‌تر است و سرعت عمل بالایی هم نیاز دارد.

Hitman Sniper

Hitman Sniper

سازنده: SQUARE ENIX قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1200/849 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Moslem
    Moslem | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    پس free fire چی شد؟

    • نفیسه شهبازی
      نفیسه شهبازی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

      Free fire هم بازی بسیار خوبیه اما متاسفانه مجبور بودیم لیست رو محدود کنیم.

  • mparsa
    mparsa | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    من چون دستگاه قوی ای ندارم نمی تونم اینا رو اجرا کنم لطفا کم حجم تر و سبک تر معرفی کنید ممنونم

    • نفیسه شهبازی
      نفیسه شهبازی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹

      ممنون از نظرتون. سعی می‌کنیم بازی‌های سبک‌تر هم معرفی کنیم.

  • mparsa
    mparsa | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    خیلی حجم اینا بالا بود

  • aminaj
    aminaj | ۱۴ آبان ۱۳۹۹

    چند تا بازی کنار کالاف ریختم که اونارم بازی کنم انقدر کالاف ایونتو مراحل جذاب داره که دیدم وقت به بقیه نمیرسه پاکشون کردم.

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

    به نظرم بهترین مقالتون همین بود . خسته نباشید بازیا جذابی معرف کردی

مطالب پیشنهادی