ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو
تکنولوژی

اپل هفته آینده از سه مک بوک جدید با پردازنده اختصاصی رونمایی می‌کند

در ۱۴ سال گذشته اپل از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد هفته آینده شاهد رونمایی از سه مک بوک با پردازنده‌های اپل سیلیکون باشیم. سه شنبه هفته آینده شاهد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

در ۱۴ سال گذشته اپل از پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد هفته آینده شاهد رونمایی از سه مک بوک با پردازنده‌های اپل سیلیکون باشیم.

سه شنبه هفته آینده شاهد برگزاری مراسمی به نام «One More Thing» از سوی اپل خواهیم بود که با توجه به رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و همچنین نسل جدید اپل واچ در هفته‌های گذشته، این کمپانی از مک ‌بوک‌های جدید مبتنی بر پردازنده‌های ARM رونمایی خواهد کرد.

این غول فناوری آمریکایی در کنفرانس WWDC 2020 از حرکت به سمت پردازنده‌های مبتنی بر ARM خبر داد، اما جزئیات کمی در این زمینه منتشر کرد. طبق جدیدترین گزارش بلومبرگ، این شرکت هفته آینده از سه مک‌ بوک با اپل سیلیکون رونمایی خواهد کرد که شامل مک بوک ایر ۱۳ اینچی، مک ‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی می‌شود که تمامی آن‌ها از طراحی مشابه با نسل کنونی بهره می‌برند.

طبق بنچمارک‌های اولیه عملکرد این محصولات تفاوت چندانی با گذشته ندارد اما شارژدهی باتری بالاتری خواهند داشت. این احتمال وجود دارد که عملکرد این دستگاه‌ها در مقایسه با نمونه‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل بالاتر باشد، با این حال تا معرفی رسمی و عرضه آن‌ها باید صبر کنیم. این لپ‌تاپ‌های جدید از پورت تاندربولت پشتیبانی خواهند کرد.

گزارش‌ها به تولید مدل‌های کوچکتر توسط شرکت فاکسکان اشاره می‌کنند و انتظار می‌رود با تقاضای بالایی روبه‌رو شوند. در این میان مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی را کمپانی «Quanta Computer» تولید خواهد کرد و با تاخیر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه در هفته آینده احتمالا با این سه مک‌ بوک روبه‌رو خواهیم شد، اپل در حال توسعه مدل جدید آن‌ها با طراحی جدید برای معرفی در سال آینده میلادی است که همراه با آی‌مک جدید مجهز به GPU اپل از راه می‌رسند. این احتمال وجود دارد که این کمپانی از محصولات جدید خود برای نمایش عملکرد سیستم عامل مک او اس Big Sur نیز استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی